Valójában senki nem nevezi királybokszernek. Az eddig bemutatott két tanulmánymotorban, a Concept R18-ban, valamint a Concept R18/2-ben látott nagy blokkot hivatalosan “Big Boxer” címkével illették. De ennél én sokkal menőbbet találtam ki, úgyhogy kedves BMW: szívesen! 😀 Na de mit is tudtunk eddig erről a kéthengeres töhötömről? Lényegében annyit, hogy 1800 köbcenti, és a bajorok kifejezetten azért fejlesztették, hogy a cruiser piacon újra megvessék a lábukat. Mi pedig őszintén szólva azt gondoltuk, hogy mára már mindent fogunk tudni erről az iparművészeti alkotásról, hiszen a gyártásra kész motor bemutatkozására Milánóban számítottunk. Hiába.
Aztán magáról a blokkról a napokban beérkezett egy sajtóanyag. Ebből végre részleteket is megtudunk. Például tudjuk pontosítani, hogy a 107,1 mm furatú és kereken 100 mm löketű blokk hengerűrtartalma összesen 1802 köbcenti. Ez 4750-es fordulatszámon 91 lóerős csúcsteljesítményt ad le, valamint a 158 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték 3000-es fordulaton érkezik meg.
Hazudtoljuk meg egy népszerű életbölcsességet: időnként érdemes összevetni a körtét az almával. Ha a nagy kéthengeresek közül a Ducati Diavelben lévő Testastretta DVT 1262-vel vetjük össze, akkor azt látjuk, hogy annak a csúcsteljesítménye 9500-as fordulaton érkezik meg, a nyomatéka pedig 7500-nál. Ha abból indulunk ki, hogy az egy pörgős, kívánós, vadállatkodós izomkolosszus, akkor arra jutunk, hogy az R18-ban lévő bokszer sokkal inkább a krúzolásra lehet optimalizálva. Ha a Harley-Davidson Milwaukee Eight erőforrásával vetjük össze, akkor ott azt látjuk, hogy az 1750-es V2 teljesítménye 3000-es, nyomatéka 3250-es fordulatszámon érkezik meg. A Big Boxer adatai sokkal inkább ehhez állnak közel. Persze ez csupán érdekesség, puszta találgatás. A motorozás pont az a műfaj, amit lehetetlen száraz adatokkal leírni.
A forgatónyomaték jelentős része, mintegy 150 Nm ráadásul széles fordulatszám-tartományban, 2 és 4 ezer között a rendelkezésedre áll. Ezt az alapjáraton percenként 950-et forduló főtengely, valamint a legfeljebb 5750-es fordulat függvényében érdemes fejben elhelyezni. Maga a blokk egyébként 4 szelepes, a klasszikusság jegyében pedig OHV vezérlésű. A hozzá tartozó váltó 6 fokozatú. Plusz benne van a lehetőség, hogy a leendő tulajdonos opcionális extraként kérjen bele hátrameneti fokozatot.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »