Az Italjet Dragster mellett nehéz elmenni szó nélkül. De persze kár is lenne. Bár szokatlan a szemnek, de annyira pozitív értelemben lóg ki a sorból, hogy attól talán még a feketeöves robogó haterek szíve is meglágyul.
Az alapító Leopoldo Tartarini egy igazi motorszerető úriember volt, aki 1959-ben hozta a mai napig családi vállalkozásként működő cégét, amelyet napjainkban a leszármazottainak harmadik generációja kormányoz. A szemléletükről sokat elmond, hogy New Yorkban, a MoMA (Modern Művészetek Múzeuma) egyetlen robogója a kiállítási tárgyak között egy 1979-ben gyártott modell.
1957 szeptember 30 és 1958 szeptember 5 között Leopoldo Tartarini és gyermekkori barátja Giorgio Monetti 42 országon keresztül, 175-ös Ducatival, 60.000 km-t megtéve és számtalan kalandot átélve kerültek vissza a kiindulási pontjukra. Ahol is a következő évben megalapításra került az Italjet.
Gondoltál-e már rá, hogy amikor egy pl. 125 köbcentis hengerűrtartalmú, kb. 1 mázsa súlyú mopedet leparkolsz, akkor hogyan kivitelezed ezt a feladatot? Hol tudod átfűzni a láncot? Általában az első kerék szokott a legmegfelelőbb pont kínálkozni, mivel hagyományosan minden más burkolva van. Itt viszont a vázon átfűzve is van rá lehetőséged, mivel a burkolatot majdnem teljesen mellőzték.
Így a csupasz, térhálós váz és minden ami érdekes lehet, már az első pillanatban megtekinthető. Az orr részen a fényszóró, hűtő burkolata néz velünk szembe, amely a térdeinkről valamelyest terelni fogja a menetszelet. De ennyi. Csak sokadszorra tűnik fel, hogy különleges módon az irányjelzők fényforrásai (természetesen LED-esek mint a fényszóró és hátsó lámpa) a fékkarok védőire lettek applikálva.
A teljesen burkolatlan trellis váz után szemet szúrhat a külső gáztartályos állítható rugóstag, ami a bokáid majdani helye között kapott teret. Az első futómű lengőkaros, ami a műszaki igényesség mellett a design oltárán adózik. Az erőforrás egy 125 köbcentis, 14,9 lóerős, CVT váltós egység. Az ülésmagasság 770 milliméter, a tömege 108 kg. Ehhez pedig egy 7 literes tank jár.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »