Le tudjuk venni az állvédőt is – így plexivel az arcunk előtt, remek szellőzéssel közlekedhetünk. Sőt, ha ebben az esetben még a plexit is lekapjuk, szinte úgy néz ki a cucc, mint egy triál fejvédő – csak jobb silddel. Végezetül amennyiben valami hasalós vasra vet minket a sors és az ellenző beletakar a látómezőnkbe, azt is levehetjük – és lesz egy sima zárt sapkánk. Hatalmas előny, hogy ezek az átalakítások minden szerszám nélkül, villámgyorsan és néhány mozdulattal hajthatók végre. Sőt, amikor levesszük az állvédőt vagy a szemüveget, azoknak a nyílásait műanyag kupakokkal le tudjuk zárni – így az érzékeny mechanikai részekhez a mocsok sem megy be.
Napsütés és hőség ellen két dolog kell – vizsgáljuk meg ezeket. Mármint napsütés ellen kiváló a sild is – de ha az nem elég, akkor ott van a beépített napszemüveg. A héjból lenyíló cucc ugyanaz a rendszer, mint amilyet a nemrég bemutatott N100-5 esetében láttunk. Oldalt egy csúszkával tudjuk lefelé mozgatni és ezen az úton négy állásban rögzül. Persze csak jó minőségű aszfalton tudunk ezzel játszani – rázóson menni fog egyből a legalsóba. Persze az a legfontosabb. Ott kiváló a lenyúlási mélység – teljesen egyenesen ülve a napszemcsi alja és az állvédő teteje között az F800GS-en éppen láttam a műszerfalat. Persze ez motoronként változó téma – de nekem pont patika lenne.
A napszemüvegtől persze belerohadunk a sisakba. Hogy ez ne történjen meg, szellőztetni kell. Ezen a téren az új Nolan azt kell mondanom, hogy hatalmasat lépett előre az általam három évet nyúzott N40 Full modellhez képest. Egyrészt ugye van a teljes zárás előtt némi levegőt már beengedő plexi. Aztán az állvédőn is van egy nagy szellőzőnk – ez egész értékelhető mennyiséget tol az arcunkba az éltető ájerből. A fejtetőn viszont szellőzők valódi armadája található. Egy nagy központi egységet középen tudunk nyitni – ráadásul két lépcsőben. A kettő között rendkívül nagy különbség van. Plusz a két szélen újabb kis bejáratokat aktiválhatunk, amelyek viszont a hűtött terület nagyságát növelik. Így a különféle hőmérsékletekhez nagyon jól igazítható az N70-2 X légcseréje – összességében pedig én ezt egészen jónak érzem.
Egyébként az újdonság rengeteg alkotórésze ugyanazt a kimondottan magas kidolgozottsági- és használhatósági szintet hozza, amit az N100-5 esetében már megfigyelhettünk. Finom anyagokból készült, kivehető és mosható bélés. A gallér rész gumipántokkal szűkíthető – így sem akkor nem fúj be a szél (növelve a zajosságot), amikor vékony nyakkal áldott meg a Jóisten, sem akkor, amikor pár éves korára kitágul a gallér. A sisakhoz természetesen beépítve jár a Pinlock páramentesítő belső plexi – maga a vizor pedig annak megfelelően van kialakítva, hogy ez véletlenül se érjen hozzá a felső gumi tömítéshez.
A nagyon szép, jól formázott és első benyomásaim alapján valóban a végletekig praktikus Nolan N70-2 X bukóba egyetlen ponton tudok egyedül igazán belekötni: az amúgy hasznos és könnyen kezelhető microlock rendszerű csat nekem nagyon nyomta az ádámcsutkámat. A jelenség azonban megint csak fejforma függő – így nem biztos, hogy általános (hölgyeknél például teljesen kizárt). Az N40 Full esetében is küzdöttem ezzel – mégis imádtam három éven át. Ezt leszámítva mindenben annyira jónak tűnik a sisak, hogy aki hasonló stílusban gondolkozik, annak mindenképpen érdemes megnézni az Euromotor üzletében.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
Mindkét masina egy-egy ismert japán típus "reinkarnációja". A Monkey csak a buliról szól, a TNT125 viszont meglepően jól használható motor lett.
Elolvasom »A motorozással kapcsolatos sorozat most egy nagyon fontos részhez ért, amely sokaknak nem egyértelmű. Pedig szó szerint életbevágóan fontos!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »