Azt hiszem, túlzás nélkül ki lehet jelenteni, hogy ezt a bukósisakot elég sokan várják. Amikor tavaly késő ősszel megjelent a róla szóló sajtóanyag, jómagam is be voltam sózva, mikor érkezik meg idén tavasszal az első szállítmány a hazai forgalmazó Euromotor üzletébe. Az utcaibb GT kivitel mellett az N70-2 X ugyanis igazán izgalmas megoldást kínál sok túraenduro tulajdonosnak. Hiszen ezt a sisakot az ígéret szerint a Nolan annyira univerzálisnak készítette el, amilyen nem nagyon létezett korábban. Elsőre egy zárt, plexis és sildes bukó. Éppen csak kivehető az állvédő, levehető a plexi és akár a sild is. Csinálhatsz belőle robogós vagy a túra alatt éppen városnéző fejvédőt, de rendes cross szemüveggel is hordható. Nézzük akkor meg élesben, hogy mit is tudnak az egyes részei!
Teljes kiépítésében az N70-2 X igazi, fullos sisak minden túrázónak. Az állvédő komoly méretű, viszonylag magasra felnyúlik. Azaz tökéletesen védi a szájat – és a benne levő fogakat! Anyaga természetesen Lexan – ahogy azt az olasz márkánál megszoktuk. Ez az egyik legjobb matéria, amit a motoros gyártástechnológiák során kitaláltak. Nem a legkönnyebb ugyan, de nagyon szívós és a külső behatásoktól nem öregszik – azaz nem veszít a védelmi képességeiből.
A plexi a kiterjedtebb állrész ellenére meglehetősen nagy. Egy egyenes pozíciójú túraenduron is a fej lefelé fordítása nélkül tökéletesen olvasható le a műszerfal. Ezen kívül az oldalirányú periférikus látómezőnket is maximálisan ki tudjuk használni benne. A vizor a legfelső és a legalsó állás között számos ponton rögzül, legalul pedig egy külön retesszel tudjuk teljesen lezárni. Ennek bepattintása nélkül alapból van egy enyhe légáram az arcunkra – annyi, ami hűvösebb időben is elviselhető és éppen segít a saját dioptriás szemüvegünk párásodásán – ha hordunk ilyet.
A sisak tetején pedig egy nagy méretű sild trónol. Igazán nagy sebességnél – értsd: autópályatempó – nem tudtam kipróbálni, azonban elővárosi haladásig semmilyen fejrángatást nem vettem észre. (Teszem hozzá: a jól formázott hasonló kellékek egy csupasz motoron messze mindenféle legális sebesség felett is tökéletesen használhatóak – ezt viszont személyesen tapasztaltam meg.) A sild állítható is, és szerencsére egészen jól árnyékol – itt nyilván ez a fő funkciója. Zárt sisaknak tehát a Nolan N70-2 X tökéletes.
Kezdjük a leginkább életszerű változtatással: menjünk terepre! A csapatban motorozás egyik nagy hátránya, hogy a gárda hátsó fele jellemzően komoly porban közlekedik – így elengedhetetlen a cross szemüveg használata. Nagyon sok általam korábban vizsgált plexis túraenduro sisak ezen a téren vérzett el. Amennyiben ugyanis nem elég nagy a kivágás homlok feletti része, a szemüveget a sisak lenyomja, te meg nem kapsz az orrodon levegőt. Vagyis megdöglesz terepen. Erre a részre voltam a leginkább kíváncsi – de szerencsére az N70-2 X jól vizsgázott. A szemüveg befér és nem nyomja össze az orrot sem.
A második oldalon jönnek további variációk, illetve a szellőzés és az összbenyomások is. Lapozz!
Cimkék:
Mindkét masina egy-egy ismert japán típus "reinkarnációja". A Monkey csak a buliról szól, a TNT125 viszont meglepően jól használható motor lett.
Elolvasom »A motorozással kapcsolatos sorozat most egy nagyon fontos részhez ért, amely sokaknak nem egyértelmű. Pedig szó szerint életbevágóan fontos!
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »