2011-ben, Sepangban szenvedett végzetes verseny-balesetet SuperSic – aki már életében is nagyon nagy népszerűségnek örvendett. Tragikus halálával azonban legendává vált. (Mint tudjuk, bukása után Valentino Rossi és Colin Edwards is áthajtott pályán heverő testén – tényleg a sporttörténelem egyik legborzasztóbb balesete volt.) A hozzá hasonló eredményekkel büszkélkedő motorversenyzőkhöz viszonyítva igazi szupersztár – bár ez így posztumusz jelleggel nem annyira menő sajnos. A szülei által létrehozott Marco Simoncelli Alapítvány a mai napig aktívan támogat olyan embereket, akik erre rászorulnak. Marco fiatal kora ellenére már életében azt vallotta, hogy a legszebb dolog mosolyt csalni azoknak az arcára, akiknek kevés okuk van mosolyogni. A jótékonysági szervezet az ő örökségét folytatja. Eddig több mint 2,5 millió eurót gyűjtöttek össze és fordítottak jótékony célokra.
Az alapítvány a Dainese támogatásával egy olyan gyűjtést indított, amelynek “fődíja” is igazi különlegesség. Persze egy jó célra adni pénzt annak, akinek van már eleve az, de itt most sokkal többről van szó. Akik ide kattintva támogatják a Marco Simoncelli Alapítványt, azok közül kisorsolnak négy szerencsést. Őket 2019. április 17-én személyesen Valentino Rossi fogja vendégül látni és oktatni a Misano World Circuit Marco Simoncelli versenypályán. A program tartalmaz elméleti képzést, valamint közös motorozást. Ennek során a kilencszeres világbajnok olyan ismereteket ad át, amelyek segítenek jobb pályamotorossá válnod. Megmutatja a legjobb íveket, fékezést – különös tekintettel a hátsó fék helyes használatára. (Érdekes válasz ez azoknak, akik közúti fékkezelésről szóló cikkünk mellett is azt a véleményt hangoztatták, hogy nem használják ezt a berendezést…) Ja, és lesz közös ebéd Valentino társaságában, meg lehet fotózkodni is rogyásig!
Ráadásul a motorodat és a bőrruhádat sem kell elcipelni Misanoba. Amennyiben szerencsés leszel, kapsz egy Yamaha R1-est, rád passzoló Dainese felszerelést és AGV bukósisakot is. Felfoghatatlan, mi? A részvételnek azért akad néhány feltétele. Csak azt választják ki, akiknek van érvényes A kategóriás vezetői engedélye. Meg még egy apróság: rendelkezik kellő induló pályamotorozási tudással. Konkrétan 1:55-nél jobb köridőt kell felmutatnod a misanoi aszfaltcsíkon. (Hogy ezt elég ott helyben, előzetesen bizonyítani, vagy már korábban meg kellett futni, arra nem sikerült rájönnöm.) Mivel ugye összesen négy nyertes lesz, igazából egy kis csoportos foglalkozás a fődíj. De azt hiszem, annak értéke pénzben így is szinte kifejezhetetlen…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »