A Suzuki is azon gyártók közé tartozik, akiknek múltja tele van legendássá vált motorkerékpárokkal. Nem kezdek hosszas felsorolásba, csupán kiragadok egyetlen nevet – egy olyat, amit nagyjából minden motoros hallott már. A DR Big (utóbbi nem hivatalos, “ráakasztott” becenév) régóta nincs gyártásban, mégis igazi kultusza van világszerte. A sztori egészen hasonló a Honda Africa Twinhez – amely “feltámasztása” óta igazi sikersztori a Honda számára. Teljesen logikus lenne tehát, hogy a hamamacuiak is visszanyúljanak a nagy névhez.
Mai szemmel nézve persze sem az első DR750S 727 köbcentis, sem a modell utolsó generációjaként prosperáló DR800S egészen 779 köbcentire hízó blokkja nem lenne szalonképes. A hatalmas, léghűtéses egyhengeresek sem a mai vásárlói elvárásoknak, sem a környezetvédelmi követelményeknek nem lennének képesek megfelelni. Így valamilyen teljesen új vérvonalra lenne szükség. Ugyanakkor a ma oly annyira elterjed, a kalandmotorok védjegyévé vált csőr első viselője – mert a DR Big-eken jelent meg elsőként ez a formai elem – megérdemelne egy újjászületést.
A Spanyolországból indult, de már az egész világot bejárt pletyka alapvetően logikus gondolatokra épül. Hiszen 2017-re teljesen megújult a GSX-R1000, tavaly újjászületett a legendás Katana, idén pedig minden reményünk szerint modernizált változattal tér vissza Európába is a Hayabusa. Csupa hatalmas legenda a Suzukitól – így ebbe az annyira áhított sorozatba tökéletesen passzolna egy új DR Big. Amiért talán nem is kell annyira messzire menni a mérnököknek.
Mivel az egyértelműen első számú versenytárs az Africa Twin, teljesen logikus lenne a meglevő és kiválóan működő – legfeljebb kicsit unalmaska – V-Strom 1000 műszaki bázisára építkezni. Kell alá egy rendes futómű – előre 21-es, hátra 18-as kerekek jó rugózó elemekkel -, némi tömegspórolás, egy jó formanyelv – és a siker nagyjából borítékolható lenne. Bízzunk hát benne, hogy a Suzuki ezt is meglépi, és kapunk egy igazi, vérbeli kalandmotort. Amely nyilván nem lehet a KTM 790 Adventure R ellenfele – mert nagyobb és nehezebb lesz – de ezzel együtt rengeteg motorosban ébresztene birtoklási vágyat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »