Egyre több gyártó dolgozik tisztán elektromos meghajtású motorokon. Gőzerővel fejleszt a Kawasaki, az olaszok közül a Ducati sem szeretne lemaradni – az orosz Ural pedig oldalkocsis változatot is készítene a benzinmentes változatból. Nem mondható, hogy aki ma elektromos motort szeretne vásárolni, óriási kínálatból válogathat, éppen ezért néztünk utána, Európa melyik országában hány darabot adtak el belőlük a tavalyi évben. Magyarország sajnos nem fért bele a TOP 10-be, de a listánkon szereplő országokban sem fogunk hatalmas számokkal találkozni.
A tízes lista legutolsó helyére Lengyelország került: náluk mindössze 60 darabot sikerült értékesíteni 2018-ban. Nem állnak sokkal jobban a csehek sem, ők csupán kettővel többet adtak el, mint északkeleti szomszédaik. A briteket a lista 8. helyén találjuk, az Egyesült Királyságban 181, míg Belgiumban 183 példány talált gazdára. Ausztriában az összes eladott motorkerékpár 1,21százaléka elektromos meghajtású volt, azonban a darabszámot tekintve a sógorok sem tolongtak értük: összesen 314 darab fogyott.
Németországban meglepő módon mindössze 620 elektromos motor kelt el, az olaszok egy csak hajszállal előzik meg őket (622). A dobogó legalsó fokára Hollandia került 809 forgalomba helyezéssel. A franciák kicsit jobban odatették magukat, 1526 elektromos motort vásároltak 2018-ban. Kissé meglepő módon a spanyol motorosok tűnnek a leginkább környezettudatosnak: Spanyolországban majdnem 3000, egész pontosan 2970 darab benzinmentes új motor talált gazdára tavaly.
Látható, hogy óriási számokról nem beszélhetünk, viszont semmiképp sem hagyható figyelmen kívül, hogy a limitált modellválaszték ellenére is egy év alatt majdnem 82 százalékkal nőtt az elektromos motorok eladott darabszáma, miközben a teljes motoros piac csak kevesebb, mint tizedével bővült. Ki tudja, ha révbe érnek a nagy gyártók fejlesztései, hamarosan sokkal magasabb számokkal találkozunk majd a jövő évi listán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »