A “háromkerekű motorkerékpár” mindig nagyon megosztja a motoros társadalmat. Mert ugye van egy réteg, akik szerint csak az motor, aminek két kereke van. Meg amit benzinszag leng körül. Meg aminek hagyományos (vagy megszokott) váltója van. És sorolhatjuk a sztereotípiákat, amelyekhez oly sokan foggal-körömmel ragaszkodnak. Nagyon jól tetten érhető volt ez a Yamaha Niken tesztjével kapcsolatosan is. Pedig a Niken egy gyenge ipari tanuló ahhoz képest, amit egy kis amerikai műhely, a Barghest Motive alkotott. A Garmr egyszerűen döbbenetesre sikeredett – és ezt minden bulváros túlzás nélkül állítom.
Vettek egy Harley-Davidsont, amelyet vélhetően kereszteztek egy kerti kistraktorral. (Biztos ez utóbbi volt az alkotó jele az oviban…) A jármű – ezt valahogy most én sem bírom motorkerékpárnak nevezni – mégis nagyon izgalmas lett, hiszen első futóműve miatt dönthető a kanyarokban. Széles első nyomtávja alapján pedig jogilag is triciklinek számít – de ez az Amerikai Egyesült Államokban talán nem akkora baj, mint nálunk Európában. Apró érdekesség, hogy a Harley-Davidson amúgy maga is épített hasonló konstrukciót – az azonban soha nem került gyártásba, az egyetlen elkészült darab a gyári múzeumban található. Viszont olvashattatok róla az Onroad.hu-n is.
Szóval a Garmr igen rejtélyes jármű. Annyit tudunk róla, hogy egy 2009-es 1’200 köbcentiméteres Harley-Davidson alapjaira épült. Az első futómű pontos felépítését nagyrészt takarja a kistraktor-szerű ruházat. Nem dönthető trike-okból már többfélét teszteltünk – de egy motorosnak akkor is az az igazi, ha lapra tudja tenni kanyarban a gépet. A készítő szerint pedig a Garmr ezt tökéletesen tudja – azt ígérik róla, hogy semmihez sem hasonlítható motorozási élményt ad. Meg vizuálisat is, ha ránézel…
Érdekesség, hogy az egyetlen kézzel készített darab E-bay aukciója éppen azokban a percekben járt le, amikor írtam az anyagot. A bő 7 millió forintos árra azonban egyetlen licit sem érkezett. Úgy látszik, nem csak én nem tudtam megbarátkozni a fura külsővel…
Garmr fotók: Don Kates of Shooters Images
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »