A brit motorgyártás egyaránt túlélte a XX. század legmocskosabb vermeit és az új évezred elejének, a kétkerekű ipart kiemelten sújtó válságát. Sőt, a Triumph egész szépen kecmergett ki ebből az időszakból, a retró szelek pedig igazán kedveznek nekik. De a Norton is megtalálta a számításait a kisszériás, exkluzív modellek gyártásában. A szintén szigetországi Herald azonban egy másik szegmenst kíván kiaknázni. Stílusos motort a kispénzű embereknek!
Hiszen a brit motorok szinte lélekkel rendelekező egyéniségek – már ha leszámítjuk a képletből azt, hogy gépek. Csak éppen akármennyire is imádjuk őket, azt el kell ismernünk, hogy borsos áron kínálják őket. Hogyan lesz így fiatalos a lendület? Jóképű, fiatal reklámarcokkal nem lehet a végtelenségig elhitetni az emberekkel, hogy szabad lelkű surferek és belvárosi szakállas favágók motorjai ezek, ha a valóságban jómódú, pocakosodó menedzsereket lát az egyszeri érdeklődő a nyergükben.
A Herald célja az, hogy létrehozza a melósok kétkerekűjét. Persze ehhez nem árt némi csalás. A honlapjukon hiába igyekeznek jól szituált europid munkavállalók fotóival leplezni: ez bizony egy kínai gyökerekkel rendelkező motor. A kereken 45 lóerős (azaz A2-re optimalizált), 449 köbcentis, egyhengerest szorgos keleti mancsok szerelik össze.
Nem úgy a motor többi részét. Bár a cég az eddigi modelljeivel is jelen volt az Egyesült Királyság piacán, azok ázsiai kötődése sokkal jobban fel lett vállalva. Az új prototípust azonban úgy mutatták be, mint a Herald első brit építésű motorját. És valóban: a váz, a kipufogó, a sárvédők, a tank, az ülés mind helyi produktum. Ha az árakat valóban sikerül alacsonyan tartani, akkor az elképzelés akár még működhet is. Az elérhető árú, stílusos motor ideája hozzájárulhat ahhoz, hogy a motorozás újra népszerű legyen. Csak legyen jó és állja ki a megbízhatóság próbáját.
Cimkék:
A Maserati legendája négy keréken él, de természetesen akad olyan elborult motorépítő, akinek eszébe jut motort építeni egy blokk talján köré.
Elolvasom »Egy gyönyörűszép, hosszú osztrák alagút és egy KTM RC16 MotoGP versenybestia. Van olyan motoros, akinek ennél többet kell mondani?
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »