A brit motorgyártás egyaránt túlélte a XX. század legmocskosabb vermeit és az új évezred elejének, a kétkerekű ipart kiemelten sújtó válságát. Sőt, a Triumph egész szépen kecmergett ki ebből az időszakból, a retró szelek pedig igazán kedveznek nekik. De a Norton is megtalálta a számításait a kisszériás, exkluzív modellek gyártásában. A szintén szigetországi Herald azonban egy másik szegmenst kíván kiaknázni. Stílusos motort a kispénzű embereknek!
Hiszen a brit motorok szinte lélekkel rendelekező egyéniségek – már ha leszámítjuk a képletből azt, hogy gépek. Csak éppen akármennyire is imádjuk őket, azt el kell ismernünk, hogy borsos áron kínálják őket. Hogyan lesz így fiatalos a lendület? Jóképű, fiatal reklámarcokkal nem lehet a végtelenségig elhitetni az emberekkel, hogy szabad lelkű surferek és belvárosi szakállas favágók motorjai ezek, ha a valóságban jómódú, pocakosodó menedzsereket lát az egyszeri érdeklődő a nyergükben.
A Herald célja az, hogy létrehozza a melósok kétkerekűjét. Persze ehhez nem árt némi csalás. A honlapjukon hiába igyekeznek jól szituált europid munkavállalók fotóival leplezni: ez bizony egy kínai gyökerekkel rendelkező motor. A kereken 45 lóerős (azaz A2-re optimalizált), 449 köbcentis, egyhengerest szorgos keleti mancsok szerelik össze.
Nem úgy a motor többi részét. Bár a cég az eddigi modelljeivel is jelen volt az Egyesült Királyság piacán, azok ázsiai kötődése sokkal jobban fel lett vállalva. Az új prototípust azonban úgy mutatták be, mint a Herald első brit építésű motorját. És valóban: a váz, a kipufogó, a sárvédők, a tank, az ülés mind helyi produktum. Ha az árakat valóban sikerül alacsonyan tartani, akkor az elképzelés akár még működhet is. Az elérhető árú, stílusos motor ideája hozzájárulhat ahhoz, hogy a motorozás újra népszerű legyen. Csak legyen jó és állja ki a megbízhatóság próbáját.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »