Mire gondolunk, amikor azt mondjuk, hogy Ural? Néhányatoknak most a katona évek ugranak be. Aztán akad aki inkább egyfajta romatikával gondol a szocializmus egyik hagyatékára. Néhány éve egészen jó kört futott a Wolf modell, az orosz chopper – volt ám bája, ezt senki nem vitatja. De azért csak valami oldalkocsis posztmilitáris szörnyeteg sejlik fel előttünk, ugye?
Na erről nem fog! Az oroszok összekapaszkodtak az elmúlt évszázadban nemezisükké vált amerikaikkal (pontosabban a kaliforniai Zero Motorcycles munkatársaival) és összehoztak egy arcleszakítós prototípust. Félretették a zötyögős boxert és a helyére elektromos motort raktak.
Erről ugyan nem emlékeznek meg külön az Ural honlapján, szóval kicsit ködös, hogy miért mutatják a specifikációk csontra ugyanazt az értéket mint a Zero motorok érdekében. De nem nehéz kitalálni, hogy az oldalkocsi alatt megbúvó extra akkumulátorokkal a hatótáv növelését tűzték ki célul. Azt biztosan lehet tudni, hogy 160 kilométeres távolságra biztosan elmegy egy töltéssel, ám az energia utánpótlásához 13 órára van szükség.
Na nem mintha jelen pillanatban fenyegetne minket, hogy elektromos, oldalas orosz vasak fognak uralkodni az utakon. A vállalat kifejezetten azon az állásponton van, hogy egyelőre nem akarnak teljesen elektromos járműveket gyártani. A mostani kísérlet célja az, hogy felmérjék a piac reakcióját és, hogy bővítsék a területen az ipari tapasztalataikat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »