A Ducati az 1’100 – pontosabban 1’103 – köbcentiméteres Panigale V4 erőforrásával növelt egyet a téten. A szokásos ezres limitet túllépve alkottak egy bivalyerős gépet és ezt persze az Apriliánál sem nézhetik karba tett kézzel. Nem is tették. A noelei srácok persze továbbra is gyártják az 1’000 köbcentis RSV4-et a homologizáció jegyében, hiszen a WorldSBK és BSB futamain továbbra szeretnék látni az olasz márka motorjait.
Azonban azt is tudják, hogy az átlagos vásárlót ez már egy fokkal kevésbé érdekli – legalábbis direkt módon. Az izom, na az már számít és a Tuonoban is teljesítő motorblokkra nem lehet panasz. Az RSV4 1100 Factory esetében 217 lóerőről és 122 newtonméteres forgatónyomatékról beszélhetünk és ezzel pont egy hajszálnyival a 214 lóerős Panigale fölé helyezik magukat.
Nem csak, hogy brutálisan erős egy vadállat lesz, hanem még könnyű is. A 199 kilogrammos tömegre azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy nem nehéz. Főleg, hogy – akárcsak ahogyan azt a BMW S1000RR kapcsán is megtudtuk – ezt nem szárazon kell érteni.
Ha csak a számokat nézzük, akkor a saját elődjéhez viszonyítva igazán durvák ezek az adatok: 5kg fogyás és 16 plusz lóerő. Ehhez megkapja az aktuális sztárféket, a Panigale V4-ben ismertté vált Brembo Stylemát, amivel olyan versenytársakat szerelnek fel jövőre, mint a Kawasaki H2 vagy az MV Agusta F4 Claudio.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »