Nem viccelt a Triumph, amikor a marketingesei az új ezerkettes terepfagyizóst úgy vezették fel, hogy az valóban terepre való. A korábban megjelent, többnyire semmitmondó teaser videókban rendre az aszfalt kényelmes világától távol mutatták meg az új gép sziluettjét. Nem is baj, hiszen a scramblerezéstől egy kicsit azt várjuk, hogy a motorozás ne érjen véget ott, ahol az út. De legalábbis hitesse el velünk, hogy így van és ne csak a Gentleman’s Ride felvonulói között mutasson jól, hanem biztosítson arra is lehetőséget, hogy jövőre Ipolytarnócon ne csak a háttérben szóló surfer zene, hanem a programok is magukkal ragadhassanak.
Az új Triumph 1200 Scrambler két változatban gurul le a szalagról. Az XC a klasszikus, modern scrambler hagyományokat ápolja. Szép, kívánatos, és azzal is ki lehet menni a nagyapa pincéjéhez, hogy aztán néhány liter házi borral állítsunk be az esti bulira, de alapvetően inkább aszfaltos közlekedésre termett. Az XE kivitelt azonban sokkal inkább terepviszonyokhoz optimalizálták.
Az új Scramblerek ugyanazt a motorblokkot kapják, mint ami a Triumph a Bonneville Bobberben, a Bobber Blackben, a Speedmasterben, a T120-ban vagy a Thruxton modellekben jelenleg is muzsikál. Tehát soros kéthengeres, 1’200 köbcentiméteres, nyolc szelepes erőmű, ami 89 lóerőt és 110 newtonméteres forgatónyomatékot ad le. Amíg az elérhető legnagyobb teljesítményt a leszabályozáshoz közel, 7’400-as fordulatszámon adja le, addig a nyomatékcsúcsot ehhez képest pincemélyen, 3’950-es fordulatszámon préseli ki magából.
A motor láthatóan magasabb, mint az elődje. Ez részint az új váznak is köszönhető, amit olyanra kellett faragni, hogy befogadja az új, nagyobb erőforrást. De a mérnökök láthatóan nem stresszelték túl magukat azon, hogy a lehető legalacsonyabban tartsák az ülésmagasságot. Az XC nyergében ez 840 milliméterre sikerült, az XE pedig igazán langalétabarát verzió, hiszen 870 milliméterre szökött fel. Viszonyítás gyanánt: a Street Scrambler megáll 792-nél.
A felfüggesztés mindkét modellben elől és hátul is állítható. Az XC 200 milliméteres, az XE pedig 250 milliméteres rugóúttal várja a bukkanókat. A terepességhez továbbá az is hozzájárul, hogy az utóbbi kivitelben akad Off-road PRO üzemmód. Azaz olyan, ami a kipörgésgátlót és az ABS-t kikapcsolja.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Akármennyire is nem tetszik, a tél bizony közeleg és éppen itt van az ideje annak, hogy gondoljunk motor téli tárolására.
Elolvasom »Thomas és Julien egy-egy Zündapp C50 nyergében szeli át a fél világot, hogy kalandjuk végére Las Vegasban tegyék fel a pontot.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »