
Kicsit olyan szomorú-szmájli szerű a ledes hátsó lámpa – pedig a PCX-nek nincs oka a szomorúságra
| Honda PCX125 2018 | |||
| Maximum | Elért pontszám | Összefoglalás | |
| Erőforrás |
A blokk kicsit erősebb lett, nyomatéka ugyanakkor csökkent. A mindennapi használhatósághoz éppen elég a tudása, de inkább a nagyvárosok belső részeire.
|
||
| Teljesítmény | 5 | 3 | |
| Nyomaték | 5 | 3 | |
| Gázreakció | 10 | 7 | |
| Rugalmasság | 10 | 7 | |
| Vibráció | 5 | 5 | |
| Akusztika | 5 | 2 | |
| Erőátvitel | 10 | 9 | |
| Összesen | 50 | 36 | |
| Futómű |
A futómű elöl rövidebb, hátul hosszabb úton mozog. Komfortja közepes, de vezethetősége jobb lett. A rövid tengelytáv nem teszi kanyarvadásszá a PCX-et – de nem is arra veszi senki.
|
||
| Állíthatóság elöl | 5 | 1 | |
| Állíthatóság hátul | 5 | 1 | |
| Egyenesfutás | 10 | 7 | |
| Kanyarstabilitás | 10 | 6 | |
| Komfort | 10 | 7 | |
| Összesen | 40 | 22 | |
| Biztonság |
Az első fék rendben van: ABS-es tárcsa. A hátsó tragikus: a dobfék alig adagolható, nyúlós és itt ABS sincs.
|
||
| Fék hatásfok | 10 | 7 | |
| Fék adagolhatósága | 10 | 6 | |
| Felegyenesedési hajlam | 5 | 3 | |
| ABS működése | 5 | 3 | |
| Elektronikus menetstabilizálás | 5 | 1 | |
| Összesen | 35 | 20 | |
| Mindennapi használat |
Átlagos testalkatúaknak teljesen kényelmes, vékonyabb sofőr akár magához illő utast is szállíthat. Minden más szempntból egy tökéletes nagyvárosi társ a mindennapi élethez.
|
||
| Kényelem vezető | 10 | 8 | |
| Kényelem utas | 5 | 3 | |
| Szélvédelem | 5 | 2 | |
| Pakolhatóság | 5 | 4 | |
| Terhelhetőség | 5 | 3 | |
| Világítás | 5 | 5 | |
| Felszereltség | 5 | 4 | |
| Hatótávolság | 5 | 5 | |
| Kidolgozási minőség | 5 | 5 | |
| Karbantartás | 5 | 5 | |
| Összesen | 55 | 44 | |
| Költségek |
A minőségéhez képest kellemes áron szerezhető meg, fenntartása pedig egyenesen zseniális. Főleg a fogyasztása nehezen verhető.
|
||
| Ár | 10 | 8 | |
| Fogyasztás | 5 | 5 | |
| Fenntartás | 5 | 5 | |
| Összesen | 20 | 18 | |
| Mindösszesen | 200 | 140 | |
| Honda PCX125 2018 | |
| MOTORTÍPUS | Egyhengeres, kétszelepes, folyadékhűtésű, SOHC-vezérlésű négyütemű benzinmotor |
| HENGERŰRTARTALOM (CM3) | 125 |
| FURAT X LÖKET (MM) | 52.4 x 57.9 |
| KEVERÉKKÉPZÉS | PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés |
| SŰRÍTÉSI ARÁNY | 11:1 |
| TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) | 9.0 (12.2) / 8’500 |
| FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) | 11.8 / 5’000 |
| INDÍTÁS | Elektromos önindító |
| TENGELYKAPCSOLÓ | Automatikus röpsúlyos szárazkuplung |
| SEBESSÉGVÁLTÓ | CVT |
| SZEKUNDERHAJTÁS | V-szíj |
| VÁZ | Dupla bölcsős acél csőváz |
| VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) | 27 / 86 |
| ELSŐ FELFÜGGESZTÉS | Ø 31 mm teleszkópvilla, rugóút 89 mm |
| HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS | Alumínium lengővilla, kétoldali rugóstag, rugóút 84 mm |
| ELSŐ FÉK | Ø 220 mm szimpla tárcsafék, két dugattyús féknyereg, egy csatornás ABS |
| HÁTSÓ FÉK | Ø 130 mm dobfék |
| MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA | nincs |
| ELSŐ GUMIABRONCS | 100/80 R14M/C (48P) |
| HÁTSÓ GUMIABRONCS | 120/70 R14M/C (61P) |
| KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS | Euro4 |
| CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) | 48 |
| HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) | 1’923 / 745 / 1’107 |
| TENGELYTÁV (MM) | 1’313 |
| ÜLÉSMAGASSÁG (MM) | 764 |
| HASMAGASSÁG (MM) | 137 |
| MENETKÉSZ TÖMEG (KG) | 130 |
| ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) | 8 |
| ÁR (HUF, 2018 OKTÓBER) | 1’049’000.- |
Cimkék:
Vasárnap szó szerint elárasztották Budapest utcáit a jól öltözött motorosok. Mi is részt vettünk a Distinguished Gentleman's Ride-on.
Elolvasom »Élő adásunkban Csapó Zoltán, a Motoros Érdekvédelmi Egyesület elnöke mesél a tárgyalásról, az ítélet utáni helyzetről, valamint terveiről.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »