Azért az egy egészen elvetemült, mégis csodálatos elképzelés, hogy vannak akik rendszámos motorral akarnak sebességrekordot dönteni. Még szerencse, hogy vannak a világon olyan lelkes, szent bolondok, akik hajlandóak egy ilyen projectbe belevágni. Ennek eredménye pedig az, hogy a hétvégén az elvingtoni repülőtér aszfaltján óránként 437.4 kilométeres sebességgel száguldhatott Phil Wood egy Hayabusa nyergében.
Természetesen a gyáritól nagyon messze van az a motor, amivel ezt véghez vitték. A felpöckölt turbós Hayabusa erőforrása az 1’000 lóerőt is képes megütni, de a verseny setup 670 lóerő körülre volt belőve.
A gép alapja egy 1’547 köbcentiméteres drag verseny setup. A sajátos igények miatt egy nem túl hangos utcai kipufogó van rajta és állítható turbónyomás szabályozó. A motor legérdekesebb része mégis az, hogy angol rendszámos, tehát fizetik utána az adót és van biztosítása is.
Tehát ha valaki megkívánja, akkor egy motoros vezetői engedély birtokában akár közúton is vezetheti ezt a bestiát. Persze a gép erre valójában csak korlátozottan alkalmas a valóságban. De elvileg megtehetnék akár azt is, hogy közúton kimennek vele a versenyhétvégére, majd vasárnap felkötözik a sátrat és hazarobognak vele.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »