Kering az interneten néhány formaterv, ami a legújabb, 2019-es BMW S1000RR-hez tartozik. Akármilyen hihetetlen, úgy tűnik, hogy nem vaklárma ez, hanem a frissülő bajor sportmotor valóban ennek alapján készül. Láthatóan nagyot változtattak a németek a dizájnon, amitől egyik szemünk sír a másik pedig nevet. Nem is sír, hanem keservesen zokog, hiszen az ikonikusan asszimetrikus pofázmányt elhagyják. Természetesen az mindig is a Bömböldék egyik legvitatottabb lépése volt, hogy a két fényszórót különböző méretűre és alakúra szabták. Rengeteg rajongója volt ennek a bátor, semmivel össze nem téveszthető küllemnek, de sok konzervatív motoros a mai napig nem tudott megbarátkozni vele. De nincs mit tenni, ha elengedik a kezét ennek a megoldásnak, hát elengedik. Szerencsére a másik szemünk egy kicsit nevet. A motort különösen jó érzékkel faragták át. Az egyediségnek persze lőttek, de az új RR legalább szép lesz, akár egy Ducati.
Persze mit is érne az ütős dizájn megfelelően erős belbecs nélkül? A jövőre tíz éves születésnapját ünneplő jelenlegi S1000RR a német PR gépezet szerint legalább akkorát fog ütni, mint az elődmodell, amikor bemutatkozott. Ez nem kis vállalás, de egyszer már bizonyítottak a srácok.
Ugyanis a BMW S1000RR már így is korunk egyik legdurvább sportmotorja. Keveseknek adatott meg, hogy menjenek vele, de valószínűleg nem sokan húzták még a szájukat, miután leszálltak a nyergéből. Még Talmácsi Gábor is azt írta róla a Facebook oldalán egy-két veretes Hungaroring kör után, hogy utcára életveszélyes egy dög. Ha pedig valakinek, neki ezt elhisszük.
Eddigi ismereteink szerint az új BMW S1000RR új térhálós vázzal, kipörgésgátlóval, kanyar ABS-szel, fél-aktív futóművel, különböző profilú menetbiztonsági elektronikával valamint színes TFT kijelzővel érkezik. Persze a blokk sem marad érintetlen. A mostaninál valamivel egészen biztosan erősebb lesz. A megszokottól elétérő irányba forgó főtengely a forgóalkatrészek felegyenesítő hatását valamelyest csökkentik majd, ráadásul van némi közel sem betonbiztos szóbeszéd arról, hogy változó szelepvezérlést kap. Nagyot fog szólni, az egészen biztos.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »