Sokan megbocsátóak a tehetséges fiatalokkal szemben. Az Agymenőkben még tudunk nagyokat vigyorogni Sheldon Cooper elviselhetetlen jellemén, hiszen legalább nem veszélyeztet senkit. De nézzünk egy természeténél fogva közelebbi példát inkább. Marc Marqueznek is a birtokában van az a képesség, hogy a világ suttyója legyen, de ő sem lép át egy bizonyos határt. Az, amit Romano Fenati művelt vasárnap a Moto2 mezőnyében, az viszont egészen egyszerűen elfogadhatatlan. Nincs megbocsátás, nincs megértő félrenézés – és ez így van rendjén.
A hétvégén megrendezett San Marinó-i GP-n Romano Fenati azzal torolta meg a Stefano Manzitól elszenvedett sérelmét, hogy mellé érve átnyúlt ellenfele motorjához és behúzta az első féket. Mindezt a számítások szerint óránként 230 kilométeres tempónál, ami egyértelműen balesetveszélyes manőver, nem csak sportszerűtlen.
Abban, hogy ilyen manővernek – és az olasz versenyzőnek – nincs helye a pályán teljes a konszenzus. Marc Marquez szerint is olyan döntést kellene hoznia a versenyigazgatóságnak, ami után soha többé eszébe sem jutna nemhogy neki, hanem senkinek hasonlót művelni. Cal Crutchlow ennél markánsabban fogalmazott. Szerinte soha többé nem szabad motorverseny közelébe engedni ezt az embert, de talán még sóval is behintené az emlékét.
A Dorna és a FIM viszont ennek ellenére nevetséges büntetést szabott ki. Eltiltották két versenytől Fenatit, ami a helyzet súlyosságát tekintve teljesen abszurd. Jelenlegi csapata a Marinelli Snipers azonban nem késlekedett, bejelentették, hogy ezentúl nem versenyez náluk Romano. Sőt, leendő csapatának vezére Giovanni Castiglioni az Instagramon tette közzé, hogy nem adják sem a nevüket, sem a motorjukat ehhez az emberhez. Az MV Agusta vezér szerint ez a motorversenyzés egyik legrosszabb és legszomorúbb pillanata volt, amivel sajnos csak egyetérteni lehet. Az esetnek pedig az az igazi pikantériája, hogy jövőre pont Stefano Manzi csapattársa lett volna Fenati az Agustánál – érthető a teljes elzárkózás.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »