A közelmúltban járt nálunk is teszten a legújabb CB1000R, amely mindenkit lenyűgözött, aki csak rátehette a popóját. Hamarosan olvashatjátok a tesztjét is – addig azonban fogadjátok szeretettel a gyár legújabb saját építését a szériává érett Neo Sports Café alapjain. Itt tehát nem egy utcai csomagról van szó, amit jó pénzért bárki megvehet. Ez egy speciális, verseny célokra épített masina, amely múlt hétvégén bevetésre is került a Sultans of Sprint harmadik idei megmérettetésén.
Kicsit ismerkedjünk meg a gép apropóját adó eseményekkel. A Glemseck 101 egy motoros találkozó, amelyet idén immáron tizenharmadik alkalommal rendeztek meg múlt hétvégén a németországi Leonberg városában. Célja egy igazi ünnep megvalósítása azok számára, akik a mai világban is a klasszikus motorkerékpárokban hisznek. A több mint egy tucat év alatt a Glemseck 101 igazi ünneppé nőtte ki magát: 2018-ban is több tízezren zarándokoltak el rá.
Ezen az eseményen bonyolították a Sultans of Sprint gyorsulási versenysorozat idei harmadik állomását. Ezeket a versenyeket kizárólag klasszikus café racerek számára írják ki és a célja álló helyzetből 1/8 mérföld (201 méter) megtétele minél rövidebb idő alatt. Idén az első fordulóra Monzában, a másodikra Spa-ban került sor, és lesz egy negyedik is St. Raphaelben. Ez még az “igazi” régies dragozás, amikor egy szalmabálán álló csaj zászlólengetésére kell elindulni.
Na de térjünk rá a lényegre: mivel készült erre idén a Honda? Az utcai CB1000R gyárilag gazdagabban felszerelt változatából indultak ki. Ez alapból kap hűtővédő borítást, gyorsváltót és üléspúpot is. Ezen kívül a “Glemseck 101” fantázianevű masina elsősorban egy egyedileg készült, hosszabb lengővillát kapott a bal oldalra és egy Akrapovic kidörrentőt a jobbra. Amely persze nem csak egy végdob, hanem egy komplett rendszer.
Ezen kívül az erőforrást nem módosították, viszont a kuplungot kicserélték, hogy jobban bírja a rajtokat. A futóművet mindenben állítható Öhlins egységekre, a fékeket pedig Brembokra módosították. A rugós tagok amúgy a CB1000RR SP modellből érkeztek, tehát mondhatjuk bevált cuccoknak őket. Felkerült még néhány kiegészítő a Rizoma kínálatából – így nem maradt más hátra, mint egy alkalmas pilótát keresni.
Nem kisebb arcot “találtak” a nemes feladatra, mint egy bizonyos Mick Doohan nevű úriembert. A Honda Europe által épített motort a japán vállalat egyértelműen győzelemre építette, így jogosnak tűnik, hogy csak egy ötszörös világbajnokot engednek a nyergébe. A hír egyetlen szépséghibája az utolsó mondat, ugyanis a Sultans of Sprint tegnapelőtti és tegnapi harmadik fordulójának eredményeit még nem publikálták – reméljük, hamarosan kiderül, hogy sikerültek a nagy H és Mick tervei!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »