Amikor Macko szólt, hogy végre a Kawasaki H2 SX után akad egy még inkább nekem való tesztmotor, nagy örömmel egyeztettem az időpontot és indultam az MV Agusta Magyarországhoz átvenni a korábban csak fotókon látott, de már azok alapján is simán a világ egyik legszebb motororjának kikiáltható olasz telivért. Az izgalom tárgya – és egyúttal tesztalanyunk is természetesen – a Brutale 800 RR, amellyel ismerkedésképpen egy teljes napot töltöttem együtt.
Jómagam hosszú éveken át Honda VTR-ek nyergében koptattam az aszfaltot – a közutakét és a versenypályákét is. Utóbbiban ma sincs változás, egy ideje azonban a forgalomban egy csupasz Suzuki GSX-S1000 nyergében nyomom – hosszabb távokon azért jól jön az a kényelem. Inkább fújjon a szél és legyen küzdősebb az igazi tempó, de ne kelljen folyamatosan előre hajolni és a csutkakormányt fogni. Így a Brutale alapkoncepciója – sportmotorból lett izmos csupasz – abszolút közel állt a szívemhez.
Az első benyomásom az volt a motorról, hogy kisebb, mint amire számítottam. Nem is az ülés magassága, mert az a 830 milliméterével pont jó. Viszont egyrészt a tengelytáv elég tömzsi felépítést ad – ez mindössze 1’400 milliméter, ami a hasonlóan motorizált csupasz gépek között igen rövid -, másrészt a nyereg és a váz kialakítása teszi különlegessé. Az ülés eleje ugyanis elképesztően keskeny – nyilván ez úgy lehetséges, hogy a motor teljes középső része is így van kialakítva. Vagyis aki félne az ülésmagasságtól, az ne tegye!
A második benyomás még mindig az elindulás előtti vizsgálódás eredményeként az lett, hogy bakker, a fotók nem hogy nem nagyítják fel a valóságot, hanem vissza sem tudják adni. Az első lámpatest formázása már magában meseszép, ráadásul az egész egy full ledes, automatikusan – azaz fényérzékenyen – működő egység. És ahogy az ember nézi végig a motort, nem tud betelni vele. Aztán elér a jobb oldalt trónoló hármas kipufogóhoz, ahonnan tényleg alig képes tovább vinni a szemét. Majd jön a hátsó váznyúlvány, és kééész… Ilyet ki tud még gyártani, de tényleg???
A videóhoz a MyActionCam DJI drónját használtuk
Eredetileg úgy terveztük, hogy délelőtt motorozok a Brutale 800 RR-rel, majd délután találkozunk Macko-ékkal és felvesszük a videót. Csakhogy délután időre vissza kellett vinni a gyönyörűséget, így erre a napra nem maradt más, mint az örömmotorozás. Amivel kapcsolatban elsőre elszomorodtam, a motor ugyanis még bejáratós státuszban volt. Itt ez annyit tesz, hogy nem lehetett 10’000 fölé forgatni. Na mindegy – gondoltam -, majd legközelebb. A futóműről meg a fékekről csak így is kiderül valami.
A szélvédelem felül nulla, lent viszont kifogástalan. Jól tudod tartani magad a tankon és egészen nagy tempónál sem nyitogatja a térdeket a szél
Ha már örömmotorozás, akkor a Mátrán keresztül a Bükk irányába fordítottam a csupasz motorok között is meglehetősen szélesnek számító kormányt. Ott van minden: gyors és technikás kanyarok, hibátlan és gyengébb minőségű aszfalt. Tehát ki fog derülni minden a motorról. Elsőnek az derült ki, hogy a blokkból áradó hangok nem minden esetben szépek. Lassú haladásnál és alapjáraton inkább zajosnak mondanám: elég sok mechanikai zörej szűrődik ki. Ráadásul álltában a kuplung is zörög.
Aztán ahogy elkezdesz kicsit tisztességesebben haladni, ezek már egyre kevésbé zavarnak. A kipufogóból áradó sport Wartburg-szerű üvöltés elsőre nagyon nem jött be – de aztán később már annyira ez sem bosszantott valahogy. A motor egyéb tulajdonságai képesek voltak palástolni… Elsősorban az a nyilvánvaló tény segített ebben, hogy az MV Agusta Brutale 800 RR vezetőülésében a szél bizony nem kicsit fúj.
Videónk Kakucsringen mutatja be mozgás közben a gyönyörű olasz telivért – plusz a legfontosabbakat el is mondjuk róla
Szélvédelem ugyanis nincs – vagyis semmilyen örvénylő zaj sem keletkezik a sisakunkon belül, a fülünkben. Rendes, szép tiszta szélzaj igen, de az egyébként nem annyira bántó. Igazán állat sebességekkel meg nem csak a bejáratós blokk miatt nem mentem – az orkán sem sarkallja rá az embert. Ellenben a kanyarok élvezetére annál inkább. (Amúgy bejáratósan is lehetett vele haladni, ugyanis hatodikban tízezernél pont kétszázzal kocog…)
A második oldalon jön az igazi orgazmus – majd versenypályán is levizsgázik az RR. Lapozz!
Cimkék:
Az egyik tradicionálisnak nevezhető budapesti motorosbolt megújulása keretében új weboldallal is vár. A BázisMotor üzletében szét is néztünk.
Elolvasom »Egészen hihetetlen, hogy immáron a tizedik hasonló nevű túrát szerveztem idén. A BMW-Onroad.hu48h minden szempontból tökéletes és kalandos is lett.
Elolvasom »A bajorok nem érték be azzal, hogy belepattintották a ShiftCam blokkot az RS modellbe. Azt akarták, hogy a sporttúra boxer mindenhol fejlődjön!
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »