Tegnap lezajlott a Német Nagydíj, Marc Marquez pedig immáron zsinórban húzta be a kilencedik trófeát a Sachsenringen. Azt persze eddig is tudtuk, hogy a kacskaringós, kemény pálya kedves a spanyol srácnak. De ezentúl tényleg bátran hívhatjuk SachsenKingnek, vagy éppen King of the Ringnek – ebben még nem száz százalékos a konszenzus, de hamarosan le fog tisztulni. Lássuk a történteket.
A rajtnál még azt hittük, hogy ezúttal kifordul a világ a sarkából. Hiszen hiába indult Marc Marquez a pole pozícióból, látszólag elaludta a rajtot. Látszólag. Szerintem még betolt egy rántotthúsos szendót indulás előtt, hiszen tudta, hogy semmi oka nincsen az idegeskedésre. Neki kézre áll a pálya, a Hondának fekszik a kőkeményen kanyargó aszfaltcsík, a mérnökeik toppon vannak és többnyire a szerencse is mellé szokott szegődni. Mi baj lehet?
Márki fiút azonban nem nagyon zavarta, hogy visszacsúszott a harmadik helyre. Nem sokkal később már az élre törő Lorenzo fenekében motorozott, akit 17 körrel a verseny lefújása előtt meg is előzött. Hiába rakott össze bika egy masinát a Ducati.
Intenzív kigyorsításokkal és rövid féktávokkal maga mögött tudta egy darabig tartani a Hondát, de amint elfogyott a gumi, olyanokat kacsázott a Dukkó, mintha lovasa leküldött volna egy üveg szatmári szilvapálinkát.
A német pályán Marquez ettől kezdve megtartotta elsőségét, Lorenzo pedig a megzabolázhatatlan motorral visszacsúszott a hatodik helyre. A második helyre Valentino Rossi, a harmadikra pedig Maverick Vinales futott be. Ezzel dupla szereplést szerezve a Yamahának a pódiumon. Rossi nagyon örül annak, hogy a csapata jól szerepelt. De annak valószínűleg sokkal jobban örült volna, ha 10 körrel a lefújás előtt Marquez nem mutatja meg, hogy csak azért érhették utol, mert finoman bánt a gázzal. A meccs egyik legdurvább pillanata volt, amikor a spanyol srác meglátta, hogy már csak 0.6 másodpercel vannak lemaradva mögötte. Akkor egy olyat odacsavart, hogy utána már a TV közvetítés is inkább a hátrébb zajló eseményeket mutatta. Ez van gyerekek: King of the Ring.
Képek: AFP/AP

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Egy ideje a BMW már nem csak követi, hanem diktálja is a fejlesztések irányát. Az új S1000RR kétségtelenül pengeéles lesz.
Elolvasom »A Nolan már rég kiérdemelte a megbízható márka jelzőt a bukósisakok piacán. Az új N60-5 zárt sisakjukat alacsony áruk teszi igazán vonzóvá.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »