Tegnap lezajlott a Német Nagydíj, Marc Marquez pedig immáron zsinórban húzta be a kilencedik trófeát a Sachsenringen. Azt persze eddig is tudtuk, hogy a kacskaringós, kemény pálya kedves a spanyol srácnak. De ezentúl tényleg bátran hívhatjuk SachsenKingnek, vagy éppen King of the Ringnek – ebben még nem száz százalékos a konszenzus, de hamarosan le fog tisztulni. Lássuk a történteket.
A rajtnál még azt hittük, hogy ezúttal kifordul a világ a sarkából. Hiszen hiába indult Marc Marquez a pole pozícióból, látszólag elaludta a rajtot. Látszólag. Szerintem még betolt egy rántotthúsos szendót indulás előtt, hiszen tudta, hogy semmi oka nincsen az idegeskedésre. Neki kézre áll a pálya, a Hondának fekszik a kőkeményen kanyargó aszfaltcsík, a mérnökeik toppon vannak és többnyire a szerencse is mellé szokott szegődni. Mi baj lehet?
Márki fiút azonban nem nagyon zavarta, hogy visszacsúszott a harmadik helyre. Nem sokkal később már az élre törő Lorenzo fenekében motorozott, akit 17 körrel a verseny lefújása előtt meg is előzött. Hiába rakott össze bika egy masinát a Ducati.
Intenzív kigyorsításokkal és rövid féktávokkal maga mögött tudta egy darabig tartani a Hondát, de amint elfogyott a gumi, olyanokat kacsázott a Dukkó, mintha lovasa leküldött volna egy üveg szatmári szilvapálinkát.
A német pályán Marquez ettől kezdve megtartotta elsőségét, Lorenzo pedig a megzabolázhatatlan motorral visszacsúszott a hatodik helyre. A második helyre Valentino Rossi, a harmadikra pedig Maverick Vinales futott be. Ezzel dupla szereplést szerezve a Yamahának a pódiumon. Rossi nagyon örül annak, hogy a csapata jól szerepelt. De annak valószínűleg sokkal jobban örült volna, ha 10 körrel a lefújás előtt Marquez nem mutatja meg, hogy csak azért érhették utol, mert finoman bánt a gázzal. A meccs egyik legdurvább pillanata volt, amikor a spanyol srác meglátta, hogy már csak 0.6 másodpercel vannak lemaradva mögötte. Akkor egy olyat odacsavart, hogy utána már a TV közvetítés is inkább a hátrébb zajló eseményeket mutatta. Ez van gyerekek: King of the Ring.
Képek: AFP/AP
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »