Sokan sokféle kritikával élnek az elektromos motorokkal kapcsolatban. Egy dolog nem szokott elhangzani még a legkeményebb motorosok szájából sem. Mégpedig az, hogy szarul mennének. Mindannyian tudjuk, hogy a Tesla luxusautói kábé mindent a porba aláznak, amikor meg kell indulni álló helyzetből – és a motoroknál sem olyan tragikus a helyzet. Egy közelmúltban megrendezett eseményen Laguna Seca versenypályáján állított fel új elektromotoros pályacsúcsot az Energica Ego.
Az olasz gyár dinamikus elektromos motorjairól vált ismertté – mást meghajtással igazság szerint nem is gyártanak járművet. A REFUEL nevű heppeninget 2008 óta rendezik meg évről évre Amerikában – kizárólag villannyal hajtott járművek részére. Ennek keretében kerül sor rendes versenyre is – ezt pedig idén az Energica modellje nyerte. Amelyet ráadásul a vállalat szervizmenedzsere, Chris Paz vezetett. Aki el is mondta, hogy ő nem versenyző, csupán szeret motorozni.
Ebből egyenesen következik, hogy – bár mind a 21 kétkerekű ellenfelét megverte – az Ego ideje vélhetően lehetett volna jobb is. A Laguna Seca pályáján feljegyzett elektromotoros pályacsúcsot így is több mint egy másodperccel döntötte meg, amikor 1:48:76 alatt teljesített egy kört a legendás amerikai aszfaltcsíkon. (A rend kedvéért írjuk ki, hogy a superbike kategóriában elért legjobb köridő 1:23.403 – tehát van még hova javulni ezen a téren is.)
Az Energica legjobb eladásokat produkáló elektromos sportmotorjának teljesítményadatai egyébként tényleg impozánsak: a 147 lóerőhöz 200 newtonméteres nyomaték társul, a nullaszázas sprintet 3 másodpercen belül teljesíti, végsebessége pedig 240 kilométer/óra. Nyilván az sem véletlen, hogy a Dorna idén év elején az Ego alapjaira épülő versenymotort választotta a jövőre induló MotoE World Cup versenysorozat egyetlen járművének. Vagyis 2019-ben már a nagy versenypályákon neves versenyzők fogják hajtani a sivító nyomatékgyárakat!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »