Nem csak a nagymotorok világában hódít a retró stílus. A Honda úgy határozott, hogy ismét piacra dobja legendás modelljét Európában. A régi stílusú Super Cub legújabb változata C125 néven kerül a szalonokba, hogy az urbánus közlekedő rétegnek ne csak azt a szegmensét szolgálják ki, akik hatékony megoldásra vágynak, hanem azokat is, akiknek nem mindegy, hogy mindezt milyen imidzset képviselve teszik. A Vespa mellett az egyik legmenőbb városi hipszter járgányként bukkanhat fel az utakon.
A négyfokozatú váltóhoz a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsolót társítottak, így nincs szükség kuplungkarra.
Ezt a gondolatmenetet támasztja alá Tadamasa Maeda, a Super Cub C125 fejlesztésének projectvezetőjének szavai. „Tudjuk, hogy női és férfi vásárlóink számára egyaránt nagyon fontos a megjelenés, ezért a Super Cub C125-öt úgy terveztük, hogy igazán stílusos legyen. Örökzöld formavilága magas használati értéket és univerzális használhatóságot tükröz, ezt toldottuk meg az erős hajtóművel és a könnyű kezelhetőséget biztosító futóművel. Miként azt egykoron cégalapítónk is megfogalmazta: az okozza számunkra a legnagyobb örömöt, ha pozitív szerepet játszhatunk az emberek mindennapjaiban. Nos, a Super Cub páratlan élményt nyújt, ezért van, hogy mosoly ül a tulajdonosok arcán, bármerre is járnak.”
Hála a jóistennek és a tervezők belátásának a forma alig változott, és ugyanazokat a vonalakat láthatjuk viszont, amiket már megszerettünk. Hiába, ha valami bevált, azon sokszor kár változtatni. Az erőforrásra ez azonban már nem igaz. A léghűtéses, kétszelepes, elektronikus üzemanyag-befecskendezővel felszerelt, SOHC-vezérlésű 125 köbcentiméteres egyhengeres elég kraftot ad ahhoz, hogy okos kis ingázó legyen. 7’500-as fordulatszámon 9.7 lóerő, aminél ugyan láttunk már többet, de néhány elvetemültet leszámítva úgysem ezzel fogunk európai túrákra indulni. Cserébe a gyártó szerint beéri 1.5 liter benzinnel 100 kilométerenként.
Indításgátló, intelligens kulcs és nyomógombos indítás, LED-es fényszóró, modern műszeregység – hiába, 2018-ban kellenek a kütyük
ERŐFORRÁS | |
Motorkonstrukció | Léghűtésű, négyütemű, kétszelepes, SOHC-vezérlésű egyhengeres |
Összlökettérfogat | 125 cm3 |
Furat x löket | 52,4 x 57,9 mm |
Sűrítési viszony | 9,3:1 |
Maximális teljesítmény | 7,1 kW (9,7 LE)/7500 f./perc |
Maximális forgatónyomaték | 10,4 Nm/5000 f./perc |
Motorolaj mennyisége | 1,0 liter |
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER | |
Befecskendező | PGM-FI elektronikus befecskendezés |
Üzemanyagtartály kapacitása | 3,7 liter |
Üzemanyag-fogyasztás | 1,5 liter/100 km (WMTC szabvány) |
ELEKTROMOS RENDSZER | |
Önindító | Elektromos |
Akkumulátor kapacitása | 12 V, 3,5 Ah |
ERŐÁTVITEL | |
Tengelykapcsoló | Olajfürdős, többtárcsás, automatikus, röpsúlyos tengelykapcsolóval |
Váltófokozatok száma | 4 |
VÁZ ÉS MÉRETEK | |
Konstrukció | Acél gerincváz |
Méretek (H×Sz×M) | 1915 x 720 x 1000 mm |
Tengelytáv | 1245 mm |
Villaszög | 26,5° |
Utánfutás | 71 mm |
Ülésmagasság | 780 mm |
Szabad hasmagasság | 125 mm |
Fordulókör sugara | 2,0 m |
Menetkész tömeg | 109 kg |
FUTÓMŰ | |
Elöl | Teleszkópvilla 26 milliméteres csúszószárakkal |
Hátul | Kétoldali rugóstag |
KEREKEK | |
Elöl | 10 ágú, öntött alumíniumfelni |
Hátul | 10 ágú, öntött alumíniumfelni |
Gumiabroncs mérete elöl | 70/90-17M/C 48P |
Gumiabroncs mérete hátul | 80/90-17M/C 50P |
FÉKRENDSZER | |
Elöl | 220 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereggel |
Hátul | 130 mm-es dobfék |
VILÁGÍTÁS | |
Fényszóró | LED |
Hátsó lámpa | LED |
Cimkék:
Civilruhás rendőrök leptek meg néhány robogós bűnözőt Angliában. A rajtaütés minden kétséget kizáróan látványosra sikerült.
Elolvasom »Mindenki hallotta már őket, néhányan talán már mondtuk is. Itt az ideje, hogy leszámoljunk a top 5 motoros bullshittel.
Elolvasom »A bajorok nem érték be azzal, hogy belepattintották a ShiftCam blokkot az RS modellbe. Azt akarták, hogy a sporttúra boxer mindenhol fejlődjön!
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »