Három évvel a Torrot-felvásárlás után ismét régi fényében tündököl a katalánok büszkesége, a GasGas. A spanyol cég immáron húszezer motort értékesít évente és jövőre – a Gibraltárhoz közeli Cádizban – megnyílik a vállalat vadonatúj üzeme, hogy kielégítse az egyre gyarapodó megrendeléseket. Mindeközben a márka versenyzői sikert sikerre halmoznak. Nemrég éppen a két ifjú titán, Jaime Busto, illetve Jeroni Fajardo bizonyított Párizsban, valamint a Japán Nagydíjon.
A piros-fehér színekben induló, mindössze húszéves Jaime Busto az X-Trial párizsi fordulóján megszerezte élete első győzelmét, amely valódi mérföldkő GasGas csapatnak, hiszen ez a spanyolok első diadala az új érában. Ráadásul a baszk versenyző olyan elismert tehetségeket utasított maga mögé, mint Takahisa Fujinami, illetve a sportág ikonja, Toni Bou. Jogosan ünnepelnek a GasGas Trial Factory alakulatnál. Busto pedig már a jövőre koncentrál.
– Rendkívül nehéz volt a döntő, de az óriási tét még motiváltabbá tett, így csak néhány apró megingás hátráltatott a hihetetlenül technikás pályán. Ellenfelem, Adam Raga hibázott az ötödik zónában, így már nem volt kérdéses, hogy meglesz életem első X-Trial-győzelme. Elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy ilyen jól szerepeltem a számomra ismeretlen pályán, ám nincs sok időm ünnepelni, hiszen holnaptól már a 2018 nyarán zajló TrialGP-re készülünk – foglalta össze élményeit Busto.
Talán maguk a pilóták sem gondolták, hogy alig pár héttel a párizsi diadal után ismét örömujjongástól lesz hangos a GasGas salti központja, ahol ezúttal a Távol-Keleten kettős győzelmet arató versenyzőiket ünnepelték. A kilencfordulós TrialGP-sorozat második állomásának Japán adott otthont. A világ legjobb triálosai a MotoGP-ből ismerős helyszínen, Motegiben mérték össze tudásukat. A június első hétvégéjén zajlott összecsapáson előbb a márka 33 éves spanyol kiválósága, Jeroni Fajardo állhatott a dobogó legfelső fokára, csapattársa, Busto pedig ötödikként zárt. Másnap aztán fordult a kocka. Ezúttal Busto bizonyított, pontos és gyors motorozással maga mögé utasítva Toni Boút, valamint Adam Ragát, míg Fajardo csak hajszállal maradt le a dobogóról. Remek eredményüknek köszönhetően a világbajnoki tabellán is előreléptek, fej-fej mellett másodikak, lemaradásuk csupán két pont.
– Szeretném kiemelni, hogy két versenyzőnk, Jaime és Jeroni milyen elképesztő magabiztossággal gyűrte le az akadályokat. Bátran állíthatom, hogy a legösszetettebb helyzetekben is tökéletesen helytálltak, és megérdemelten hódították el az első helyet szombaton, illetve vasárnap. Hosszú még az út a világbajnokság végéig, és muszáj folyamatosan dolgoznunk, most mégis megállhatunk egy pillanatra, hogy élvezzük a siker édes ízét – nyilatkozta Marc Colomer, a GasGas csapat sportmenedzsere a Japán GP után.
– Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem első TrialGP-győzelmemet. A pénteki edzéselsőségem után optimistán vágtam bele a hétvégébe, ám az első napon számos apró, banális hibát vétettem. A bakik miatt „csak” az élmezőny mögött zártam, melyből kiemelkedett csapattársam, Fajardo, aki ellentmondást nem tűrően húzta be az első helyet. Másnap sokkal otthonosabban éreztem magam a motoron, és nagy-nagy örömömre életemben először magasba emelhettem a TrialGP trófeáját. Nagyon remélem, hogy a csodás serleget hamarosan újabbak követik majd – mesélte Busto a vasárnapi diadalt követően.
– Parádés hétvége volt, hihetetlenül boldog vagyok, hogy nyerni tudtam, miként nagyon örülök Jaime elsőségének is. Egyszerűen brutális volt a szombati nap, számomra most is hihetetlen, hogy mindenkit magam mögé utasítottam. Igazán látványos, felejthetetlen csatákat vívtunk, nagyon élveztem, úgyhogy már most tűkön ülve várom a következő, andorrai összecsapást – lelkendezett a szombati nap hőse, Jeroni Fajardo.
Míg a triálosok a felkelő nap országában küzdöttek, a spanyol cég endurósai az Észt GP-n húzták a gázt. Ők sem tértek haza üres kézzel, elvégre a két nap alatt összesen öt dobogós helyet szereztek E1, illetve E3 kategóriában. Pilótáik közül McCanney és Basset kétszer, Nambotin pedig egyszer állhatott pódiumra. Bármennyire is kijárna egy alapos pihenés a motorosoknak, csak néhány napot lazíthatnak, ugyanis a triálosok június 16-án Andorrában, míg az endurósok június 29-én Olaszországban állnak újra rajthoz.
FIM X-Trial, Párizs
TrialGP – Japán (1. nap)
TrialGP – Japán (2. nap)
Támogatott tartalom
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »