Tavaly indult útjára egy részben hagyományos, részben újszerű motoros esemény. Az Aegon motoRun elsődleges célja egy igazi motoros élményt nyújtani azoknak, akik részt vesznek rajta. A verseny idén a folytatódik – nagyrészt hasonló lesz a tavalyihoz, de apróbb változásokkal. Ezek közül az egyik legfontosabb a helyszín: idén ugyanis Ausztria felé fordítjuk a motorok kormányát. A jelentkezés lezárásáig azonban már nincs sok idő…
A rendezvény a megszokott módon egy bázis köré lesz megszervezve. Egy a tavalyi Onroad.hu48h alkalmával bevált Alpokalja Panzió Kőszegen. Itt kerül sor valamennyi közös programra, így június 15-én reggel a regisztrációra is. Amely után egy rövid szóbeli eligazítás következik, majd pontban délben elindul az első csapat, hogy megkezdje a versenytáv teljesítését.
Az Aegon motoRun indulói két vagy három motorból álló egységeket alkothatnak, amelyeket a regisztráció során alakítanak ki. Vagyis mindenki egyénileg kell hogy jelentkezzen, majd a verseny reggelén már úgy kell ezt véglegesíteni, ahogy indulni fogtok. Amennyiben valakinek nincs csapattársa, akkor sincs tragédia: részben erre a célra létrehoztunk egy Facebook-csoportot, ahol a hátralevő időben lehet szervezkedni, ismerkedni.
Az első nap tehát déltől indul a verseny, amely még aznap vissza is tér Kőszegre. Előtte persze némileg több mint háromszáz kilométert kell teljesíteni az indulóknak – végig Ausztria meseszép útjain és tájain. Ehhez egy rajzos és írásos, úgynevezett roadbook-jellegű itinerből kell kitalálni a következő navigációs pontot. Lehet használni bármilyen segédeszközt – térképet és navigációt is. Éppen csak nem sok hasznát veszitek ezeknek.
Amire szükség van, az a figyelem és a jó csapatmunka. Nem elég ugyanis, hogy észre kell venni a legapróbb táblákat is, de sok esetben nincs is megadva a továbbhaladás iránya. Ehhez meg kell találni valamilyen eldugott pontot és ennek segítségével továbbhaladni. Mindeközben nem szabad eltévedni és az előírt átlagsebességet is tartani kell. Ez utóbbi a hamarosan sorra kerülő csapatos bejárás során élesben motorozott haladásunk alapján kerül meghatározásra.
Persze életszerűek szeretnénk lenni, így nem azt fogjuk kérni, hogy pontosan mondjuk 67 kilométer/órával érkezzetek, hanem kaptok néhány km/h mozgásteret. A korrektség kedvéért pedig idén nem csak a csapatvezető motor összes kilométerét írjuk fel, hanem egy részkilométer-számláló adatát is rögzítjük. Így a megtett száz métereket is látni fogjuk és nem múlik azon egy esetleges büntetőpont, hogy éppen átfordul-e az egészeket mutató összesített adat, vagy sem.
Na de térjünk vissza a versenyhez! Pénteken a fél napos “bemelegítő” motorozás során is több helyen pontőrökkel fognak találkozni a csapatok, akiknél lehet egy kicsit pihenni, szükség esetén tankolni (többnyire benzinkútra tervezzük a helyüket), majd menni tovább. A pontőrök helye persze nincs benne az itinerben, de ha nem tévedsz el, nem tudsz észrevétlenül elmenni mellettük.
Este pedig Kőszegen egy meleg vacsorát kap mindenki és mehet pihenni – szombaton ugyanis komoly szükség lesz a tiszta fejre. Ekkor ugyanis már reggel elrajtol valamennyi csapat: erre a napra nagyjából 550 elképesztően szép kilométer várja őket! Az itiner felírásakor nem sikerült pontosan megszámolni, hányszor lépi át a Kékes magasságát az útvonal – de nagyon sokszor! A kanyarok mennyisége pedig felfoghatatlan: rengeteg komoly szerpentint fog végigmotorozni a mezőny.
Az első naphoz hasonlóan optimális esetben sötétedés előtt mindenki ismét visszaér Kőszegre, hogy az Alpokalja Étteremben ismét megvacsizhasson – mivel az Aegon motoRun motorozás része ekkor már befejeződött, szombaton jobban el lehet lazítani, nem kell annyira rohanni aludni sem. Vasárnap ugyanis már csak az eredményhirdetés van hátra – a győztesek megtapsolásával. És itt biztosan győztes lesz valamennyi motoros, aki teljesíti a változatos, csodaszép, élvezetes – de nem feltétlenül könnyű – versenytávot.
A részvételi díj a megszokott módon kizárólag annyi, amit “rátok költünk”: a két vacsora és az emlékpóló ára. A szervezési költségeket ugyanis fő támogatónk, az Aegon biztosítja. Az útvonalon autópálya nem lesz, így erre sem kell költeni. Amennyiben szeretnétek egy versenyző szemével is elolvasni, milyen “belülről” egy Aegon motoRun, Szabó Peti tavalyi “élménybeszámolóját” itt találjátok meg.
Végezetül a legfontosabb: az emlékpólók gyártásának átfutási ideje miatt a jelentkezés legutolsó lehetséges időpontja 2018. június 6-án éjfél. Addig lehet gondolkozni – azonban ez után már nem tudsz regisztrálni, és legközelebb csak jövőre tudod kipróbálni magad ezen a mesés motoros élményeket nyújtó, igazi csapatmunkát igénylő megmérettetésen. Úgyhogy ne habozz: itt minden információt megtalálsz, ide kattintva pedig azonnal tudsz jelentkezni is! Találkozzunk Kőszegen június közepén!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »