Számtalan olyan motorkerékpár márka van a világon, amelyeknek csillaga valaha fényesen ragyogott, majd ilyen-olyan okokból megtört a jó szériájuk. Ezek közé tartozik az idén immáron 115 éve alapított svéd Husqvarna is, amely sok hányattatás után a KTM tulajdonába került. Ezzel elindultak kifelé a gödörből – ennek első jele volt a 2014-es koncepciómotorok bemutatása. A Vitpilen és a Svartpilen megjelenésekor már írtunk róluk az Onrod.hu hasábjain is.
Azóta az akkor még csak formavilágukkal mellbe vágó két izgi modell szériává érett. A 401-es változat első megpillantásakor a műszaki adatokat legfeljebb találgatni tudtuk – azóta minden titokról lehullt a lepel. A Vitpilen 401 alapjai ugyanis megegyeznek a KTM Duke 390 paramétereivel – ami logikus is, hiszen az osztrák anyacég így tud legegyszerűbben még néhány réteg bőrt lehúzni kiválóan sikerült kis masinájáról.
A kisebbik Vitpilen (mert létezik egy 701-es “nagytesó” is) egyhengeres négyütemű blokkja 372 köbcentis, teljesítménye 44 lóerő – azaz egészen jól kihasználja az A2 kategória lehetőségeit. Az 1’357 milliméteres tengelytávú – vagyis igen rövid, tömzsi felépítésű – masina menetkész tömege 148 kiló, vagyis egy igazán könnyű és élvezetesen vezethetőnek ígérkező bringa lehet majd ő is. Főleg, mert a futóművet ide is a házon belüli WP szállítja.
A fő különbség a kis Duke és a Husqvarna Vitpilen 401 között a megjelenés. A Fehér Hattyú (ezt jelenti a típusnév) ugyanis fazonjával, színvilágával, egész letisztultságával, puritánságával nagyon vagány kis cucc már fényképen is. Élőben azonban még inkább az – merthogy immáron hazánkba is megérkezett! A héten egy termékbemutató videó elkészítése céljából ugyanis a MotoPartsShop.hu Szilágyi Erzsébet fasoron levő üzletében jártunk, ahol belebotlottunk a svéd márka újdonságába.
Milyen a Vitpilen élőben? Pont olyan ütős, mint fotón! Aprócska, de nagyon vagány és tényleg nagyon letisztult járgány. A 835 milliméteres ülésmagasságtól sem kell megijedni, hiszen a viszonylag lágy hangolásúnak tűnő hátsó rugóstag miatt alacsony rájdereknek is komfortos lesz a talajfogás. A Vitpilen vezetői testhelyzete kimondottan agresszív a mélyre tett kormány miatt – akit érdekel, annak érdemes beugrania egy üléspróbára!
A minden bizonnyal élvezetes motorozási élményekkel megajándékozó kis Husky ráadásul árával sem riaszt meg. 1’970’000.- forintos ellenértéke egy ennyire izgin kinéző és vélhetően nem minden sarkon szembejövő motorért teljesen elfogadható. A benne rejtező technika pedig már bevált – így garantáltan nem zsákbamacskát, hanem igazi motoros élményeket ad majd. A MotoPartsShop.hu webáruházában itt találjátok meg.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »