Az a csodálatos a járműiparban, hogy képes kiszolgálni az alapvetően kétpólusú emberi igényeket. Az is megtalálja a számításait, akinek pusztán a funkció lebeg a szeme előtt egy autó vagy egy motor megvásárlása előtt, és az is, aki játékra és mókára vágyik. Ha ezt a két típusú felhasználót egy skála két végén képzeljük el, akkor a Honda Monkey szinte leborul a funmotor mérleg széléről. Az új, 2018-as modell úgy van felcicomázva, hogy az még a 125 köbcentiméteres hengerűrtartalmú motorok mezőnyében is kiemelkedő. Nemhogy egy vicces mini-motor esetében.
Ráadásul a Honda külön figyel arra, hogy ne csak egy legendás nevet meglovagoló, kötelező házifeladat legyen számukra az apró majmóca. Igazi, rendes motorként kezelik és nem hagyják, hogy a XXI. század elvársai alatt teljesítsen. Így a fordított teleszkóp, a dupla hátsó rugóstag vagy éppen a LED-es kijelzők és fényszórók büszkén feszítenek a kismotoron.
Ennek ellenére nem rest a saját múltjához visszanyúlni. A mini-motor fényezése egy-az egyben idézi a hatvanas években népszerűvé lett sémákat. Kerek tükrök, magasra emelt kormány és első sárvédő: ezek nélkül nincs Monkey.
A mindössze 107 kilogrammot nyomó benzinmajom szíve egy 125 köbcentiméteres, léghűtéses, egyhengeres négyütemű pöfögő, ami jobb pillanataiban – azaz 7’000-es fordulaton – 9.3 lóerőt ad le, amihez 5’250-es fordulatszámon 11 newtonméteres forgatónyomaték tartozik. A fékhatásról elől 220 milliméteres, hátul 190 milliméteres féktárcsa gondoskodik, a pofára eséstől pedig a Honda IMU alapú ABS rendszere igyekszik megóvni.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Marc Marquez (Repsol Honda) immár a hatodik trófeát vitte haza tegnap a Circuit of the Americas versenypályáról.
Elolvasom »Egy olyan meló, ahol az a dolgot, hogy heti negyven órában élvezed az életet egy Harley-Davidson nyergében jöhet?
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »