Tízből kilenc esetben simán a motor kerül ki győztesen, ha gyorsulásos összecsapásba keveredik egy autós kollégával. Naná! A kombi Octaviát könnyű lenyomni. Na de mi lesz a végeredmény, ha egy kőkemény sportkocsi az ellenfél, ahol a súly/lóerő arány már közel sem annyira áll egyértelműen a motorkerékpár oldalára? A brit Carwow csapata csinált egy jó kis összehasonlító videót, hogy mi történik, ha a Honda NSX-et összeeresztik egy CBR1000RR-el.
Nem semmi számok csapnak össze és a korrektség jegyében háromszor is elindították egymás ellen a két gépszörnyet. Kétszer álló rajtból, egyszer pedig óránként nyolcvan kilométeres sebességről gyorsulva. Az NSX oldalán egy 3’500 köbcentiméteres, biturbós, V6-os hortyogó és három villanymotor áll, ami együtt 582 lóerőt ad ki, ami 1’708 kilogrammhoz viszonyul. A Fireblade literes sornégye pedig 190 lovat csihol ki magából, de a 200 kilogrammos tömege olyan pillekönnyűnek hat, hogy a tisztesség megkívánja, hogy hozzászámoljuk a motoros súlyát is. Amit persze nem tudunk, de előlegezzünk meg neki egy egészséges 85 kilogrammos mérlegelést.
Most állj meg egy pillanatra és mielőtt elindítod a videót tippelj. Tehát két állórajtos és egy nyolcvanas tempóról indított gyorsulást fogsz látni. Mit gondolsz? Mi lesz az eredmény? Ha megvagy, akkor kattinthatsz, lássuk a videót.
Mennyire vált be a tipped? Bevallom őszintén, hogy én nagyon melléfogtam, hiszen szentül meg voltam győződve arról, hogy négy keréken nincs esélye olyan – gyári – autónak, aminek nem ágaskodó lovacska van az elejére biggyesztve. Ehhez képest az NSX nagyon jól teljesített és szépen kijön az, ami mellett az autós szaksajtó egyöntetűen áll ki. Az NSX a rajtot követően bivalyerős – még szupersportautó mércével is.

Cimkék:
A húsvét és a bolondok napja idén április elsején egybe esett. Sok érdekes motoros hír jelent meg ebből az alkalomból Magyarországon is.
Elolvasom »Az AGV csúcsterméke, a szénszálas műanyagból készült felnyitható bukósisak egészen egyszerűen csak szuperkönnyű.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »