A bobber talán a legidőtlenebb formavilág, amit egy motornak adni lehetséget. Nem is csoda, hogy amikor a Triumph előállt a farbával és megmutatta azt, hogy ők a gyárban hogyan is készítik ezt, akkor többnyire koppantak az állak a földön, és az emberek egyöntetűen reagáltak: hű de kéne! A Royal Enfield Classic 500 pedig eleve közel áll azokhoz a gyökerekhez, ami miatt szinte kiált érte, hogy faragjanak belőle valami igazán szépet és egyedit.
Vajon mégis miért nem teszik ezt gyakrabban? Úgy gondolom, hogy nem nagyon lehet rá más válasz, mint hogy egyfajta sznobizmus által táplált érdektelenség miatt. A KR Customs viszont tesz ezekre magasról, és simán előveszi India legmenőbb motorját. Igaz, nekik elég kézenfekvő is, hiszen a főhadiszállásuk Csennaiban, a Royal Enfield bázisához közel található.
Az alapító Kris Rajan igazi megszállott motorfanatikus volt egész életében. Mégis ettől eltérő területen helyezkedett el. Csennaiba még az IT szektor rendíthetetlen dolgozójaként érkezett, csak aztán szöget ütött a fejébe, hogy szeretné átépíteni a saját motorját.
Csakhogy ehhez a művelethez nem talált konkrétan senkit, aki tapasztalattal rendelkezett volna. Hiszen India hiába a bődületes mennyiségű kétkerekűek országa, a motorépítést valahová a misztikus tudományok közé sorolták. Így nem maradt más választása, mint hogy beletanul, ha valóban egy gusztusos épített motort szeretne. Ez pedig annyira jól sikerült, hogy végül megnyitotta a saját műhelyét is.
Aztán ahogyan az lenni szokott az életben, a megfelelő embereket összefújta a szél, mint a szemetet. Szerencséje volt, hogy találkozott Suresh-sel és az apjával, akinek 35 évnyi tapasztalata van a Royal Enfieldek buherálása területén. Ebben pedig azt állítja, hogy tényleg csupán egy dolog segítette: a véletlen. Vagy a nagy motorkerékpár Isten. Mindenesetre bevásárolt egy öreg esztergagépet, egy csőhajlítót, gázhegesztőt és belevágtak a motorépítésbe. Igaz, Rajan azóta sem tudta otthagyni a mindennapi munkáját, mégis: éjszakákba nyúló és hétvégi buherálásoknak köszönhetően ez már a negyedik épített motorjuk.
Miután a megrendelővel megegyezett abban, hogy bobber/tracker vonalon szeretnének haladni, de némi modern felhanggal – neki is láttak a munkának. Az alap beszerzése gyorsan meglett. Egy kis keresést követően három nappal később már ott is állt a műhelyben egy Royal Enfield Classic 500. A KR csapat gyorsan le is meztelenítette annyira, hogy csupán a blokk és a váz maradt a helyén. Majd megkezdődött az újjászületés.
Ha érdekelnek a részletek, akkor kérlek lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »