A Harley-Davidson néhány napja előállt a farbával, és meggyújtotta a jelzőtüzeket, majd egy nagy levegőt véve bejelentették, hogy itt van a következő visszahívás, amit jobb ha megejtenek, mielőtt még a tulajdonosok valamelyike csúnyán pórul járna. Az akció összesen 251’000 motorkerékpárt érint világszerte.
A visszahívás azokat a 2008 és 2011 között gyártott CVO Touring és VRSC modelleket érinti, amiket nem voltak restek ABS-el szerelni a motoros megóvásának érdekében. Külön érdekesség, és jól mutatja a piaci arányokat, hogy a negyedmillió motorból 175 ezer az Egyesült Államok területén található. Csupán a fennmaradó darabszám tartozik a világ többi részéhez.
A szerdán kiadott amerikai közlemény szerint a hiba előidézéséhez a tulajdonos hathatós közreműködése is szükséges. Ugyanis abban az áll, hogy a fékrendszeren belül az alkatrészek meghibásodhatnak, ha a DOT4 fékfolyadékot a service manualban meghatározott előrás ellenéré két évnél ritkábban cserélik. A hiba azonban hiába akadályozható meg azon az egyszerű módon, hogy a motor karbantartását időről-időre elvégzik.
Ráadásul csupán az előírások betartásával, tehát különösebb műszaki ismeret nélkül. A Harley vezetősége szerint a hirtelen “féktelenedés” annyira rémisztő meghibásodás lehet, hogy inkább magukra vállalják a dolog orvoslását. Az elérhető érintettekkel a helyi HD képviselet felveszi a kapcsolatot. A fékfolyadék cseréjét és az esetleg szükséges tisztítást térítésmentesen elvégzik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »