Ismerős a három betűs márkanév? Fogadjunk, hogy néhány évvel ezelőtt még nem hallottál róla – a nemzetközi együttműködések miatt azonban a TVS szépen reflektorfénybe került. A BMW G310R típust velük együtt fejlesztették a bajorok, sőt ott is készül. Ennek bázisára épül az új Apache RR 310 sportmotorjuk is, amely alapos fejlődés – korábban ugyanis főleg robogók és mopedek alkották palettájuk gerincét. A cég pedig olyan gyors felívelő pályára állt, hogy most kapásból egy hibrid powercruiser tanulmányt is bemutatott.
A cruiser szót az veheted is szó szerint, de a “power” az még indiai mércével is mosolygósan hangzik. A szóban forgó Zeppelin nevű motort ugyanis egy 220 köbcentiméteres egy hengeres erőforrás hajtja. Igaz, némi gyanakvásra adhat okot a kissé túlméretesnek ható vízhűtő számára kialakított hely, miközben a blokk láthatóan léghűtéses. Szemre a jármű akár egy nagyobb erőforrás beépítésére is alkalmas lehetne, nem? A lényeg azonban nem itt van, hanem az indítómotorban. Amely képes akár hajtani is a járművet!
Persze ne gondolj önálló hajtásra és több kilométeres elektromos suhanásra. Az 1200 wattos indító- és generátor funkciókat is betöltő motort egy 48 voltos lítium-ion akksi táplálja, amelyet ugyanez a rendszer tölteni is képes. Az E-Boost névre keresztelt hibrid technológia fő célja a jobb gyorsítóképesség, illetve a kisebb üzemanyag-fogyasztáson keresztül a kedvezőbb károsanyag kibocsájtás elérése. Pontos adatokat nem ismerünk, csupán a villanyos rendszer néhány paraméterét adták meg.
További érdekességek a bordásszíj meghajtás, ami Indiában nem számít túl elterjedtnek. A csendes és gondozásmentes módszer arrafelé nagyot dobhat az újdonság értékén – már ha utcára is kerül valaha. De van még fícsör: a lámpa mellett ugyanis egy kis HD kamera bújik meg. Nem egy drága valami, és akár a hobbimotorozás megörökítésére, akár a forgalmi események rögzítésére jó lehet. Milyen egyszerű lenne, ha minden motor tartalmazná, nem?
Hogy a Zeppelin hibrid koncepció gyártásba kerül-e valaha, azt persze nem tudjuk. Maga az egész jármű nagyon késznek és befejezettnek tűnik. Egyedül ez az egyszerre lég- és vízhűtéses erőforrás ad okot némi gyanakvásra – vajon ezzel a blokkal jön-e vagy valami modernebbel? Az biztosan jobban illene hozzá, hiszen az E-Boost mégis egy modern műszaki megoldás lenne. Neked bejön a motor?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »