Valentino Rossi és Movistar Yamaha megmutatta magát a téli teszten a sepangi versenypályán. Kedves kis érdekesség, hogy a Dottore visszatér ahhoz a sisakfestéshez, amit annak idején Aldo Drudi készített neki. A harminckilenc éves versenyző gyakran húz elő olyan kártyát a zsebéből, ami – legalább látszólag – fiatalos lelkesedésből, vagy szentimentális szemléletből fakad. Hiába, olasz a szentem.
Szokásához híven most is a téli kísérletezés és a két olasz nagydíj közötti időszakra lőtte be, hogy küllemében valamilyen újítást vezessen be. A választás a sisakjára esett, ráadásul annak a Nap/Hold tematikájú festésnek az újragondolásával lépett elő, ami az ő kobakján egyszer már ikonukussá vált. Ugyanis azzal mutatkozott be a MotoGP mezőnyében a XX. században.
Ahogy huszonkét évvel ezelőtt tette, úgy most is Aldo Drudi olasz tervezővel – a család közeli barátjával – dolgozott együtt. A mostani változat egy 100 százalékban szénszálas AGV Pista GP R sisak, hamisítatlan olasz gyártmány. Igen, Pista, ezen most lépjünk túl. A bukó egyik érdekessége, hogy a festés Hold felőli oldalán a design szervese részét képezi a pőrén hagyott szénszálas anyag.
Drudi a tengerparti Riccione-ben él, alig egy köpésnyire a Ferrari és a Ducati székhelyétől. Rossi apjával, Grazianoval még akkor haverkodott össze, amikor még aktívan versenyzett a hetvenes évek végén. A barátsága a családdal pedig azóta is megmaradt. Nem semmi grillpartik lehetnek arrafelé, lenne miről faggatni őket.
A Hold és a Nap Valentino Rossi személyiségének két oldalát hivatott szimbolizálni. Szerintük egy versenyzőnek ilyennek kell lennie. Kell egy pozitív, napos oldal, és egy sötétebb, kompetitív jellem is ami arra készteti az embert, hogy nyerni akarjon bármi áron. Akármilyen elcsépeltnek is hangzik ez, neki feltétel nélkül elhiszem, hogy így van.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »