Miközben éppencsak kihüledeztük magunkat a 2018-as Ducati Panigale láttán, és a hazai szaksajtó – a külföldivel együtt – változatos imákat rebeg, hogy kapjon egy tesztpéldányt, az olaszok már tovább is léptek. Ugyanis próbálgatják a jövőre esedékes, 1’000 köbcentiméteres, V4-es, a WSBK szabályaihoz illeszkedő szörnyetegüket.
A jelenlegi V4 és V4S a Ducati “Desmosedici Stradale V4” névre keresztelt motorral van ellátva. A maga 1’103 köbcentiméteres hengerűrtartalmával ez viszont túllóg egy hajszálnyival a WorldSBK szabályainak megfelelő korlátozásokon. Az olasz gyár azonban már korábban is jelezte, hogy előáll egy verseny változattal, ami kifejezetten meg szeretne felelni az előírásoknak.
Ennek a konkrét modellnek a V4R nevet adják – bizony, R mint racsingos – és egyedülállósága tetten érhető lesz, hiszen kifejezetten versenykörülményekre tervezték. Természetesen 1’000 köbcentiméteres szívecskével a közepén. Az utóbbi napokban pedig néhányan látták is, hogy a gyári versenycsapattal együtt kivitték az új bestiát is kicsit megkergetni. Igaz, a “látták” talán csupán költői túlzás egy elsuhanó árnyékra.
A majdnem versenykész Panigale valamivel keskenyebbnek tűnik a közútra szánt testvérénél. A hangzása azonban a szakértő fülek szerint – amit az én botfülemmel soha nem fogok tudni sem megerősíteni, sem cáfolni – nagyjából megegyezik azzal. Bár az “R” változat mintegy 103 köbcentivel kisebb, a Ducati eloszlatja azoknak a kételyeit, akiknek ettől az adattól leesik a pulzusa. Ugyanazt a teljesítményt és nyomatékot ígérik. Ami pedig azt kell hogy jelentse, hogy ezeket magasabb fordulatszámon fogja leadni. Ízlés kérdése – de a Panigale többnyire úgysem a Panhead rajongóknak készül.
Egy kis Ducati porno. Így szól a Panigale V4 az Akrapovic jóvoltából. Mintha harmadikban 180-nál kicsit lusta lenne, nem?
A Ducati Panigale V4R-t hivatalosan még nem mutatták be. Nem is tudjuk, hogy mikor fogják, de van rá egy sanda gyanúm és egy ötforintos érmém, hogy július 20 és 22 között teszik ezt meg a DucatiWeek keretein belül, Misanoban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »