Miközben éppencsak kihüledeztük magunkat a 2018-as Ducati Panigale láttán, és a hazai szaksajtó – a külföldivel együtt – változatos imákat rebeg, hogy kapjon egy tesztpéldányt, az olaszok már tovább is léptek. Ugyanis próbálgatják a jövőre esedékes, 1’000 köbcentiméteres, V4-es, a WSBK szabályaihoz illeszkedő szörnyetegüket.
A jelenlegi V4 és V4S a Ducati „Desmosedici Stradale V4” névre keresztelt motorral van ellátva. A maga 1’103 köbcentiméteres hengerűrtartalmával ez viszont túllóg egy hajszálnyival a WorldSBK szabályainak megfelelő korlátozásokon. Az olasz gyár azonban már korábban is jelezte, hogy előáll egy verseny változattal, ami kifejezetten meg szeretne felelni az előírásoknak.
Ennek a konkrét modellnek a V4R nevet adják – bizony, R mint racsingos – és egyedülállósága tetten érhető lesz, hiszen kifejezetten versenykörülményekre tervezték. Természetesen 1’000 köbcentiméteres szívecskével a közepén. Az utóbbi napokban pedig néhányan látták is, hogy a gyári versenycsapattal együtt kivitték az új bestiát is kicsit megkergetni. Igaz, a „látták” talán csupán költői túlzás egy elsuhanó árnyékra.
A majdnem versenykész Panigale valamivel keskenyebbnek tűnik a közútra szánt testvérénél. A hangzása azonban a szakértő fülek szerint – amit az én botfülemmel soha nem fogok tudni sem megerősíteni, sem cáfolni – nagyjából megegyezik azzal. Bár az „R” változat mintegy 103 köbcentivel kisebb, a Ducati eloszlatja azoknak a kételyeit, akiknek ettől az adattól leesik a pulzusa. Ugyanazt a teljesítményt és nyomatékot ígérik. Ami pedig azt kell hogy jelentse, hogy ezeket magasabb fordulatszámon fogja leadni. Ízlés kérdése – de a Panigale többnyire úgysem a Panhead rajongóknak készül.
Egy kis Ducati porno. Így szól a Panigale V4 az Akrapovic jóvoltából. Mintha harmadikban 180-nál kicsit lusta lenne, nem?
A Ducati Panigale V4R-t hivatalosan még nem mutatták be. Nem is tudjuk, hogy mikor fogják, de van rá egy sanda gyanúm és egy ötforintos érmém, hogy július 20 és 22 között teszik ezt meg a DucatiWeek keretein belül, Misanoban.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Több mint hat évtizede gyártják, kétkerekű és már átlépte a százmilliós eladott darabszámot. Na mi az? Persze hogy az egyik legkisebb Honda!
Elolvasom »Jelen cikkünkben egy okos megoldásokban bővelkedő, utcán is használható Harley építést szeretnénk bemutatni a Street 750 alapjain. Ütős lett!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »