Az ötödik napon a Dakar Rally mezőnye elhagyta a tengerparti sivatagokat és elindult felfelé a hegyekbe. A hatodik aztán a határátkelésről szólt: a még talpon levők átléptek Bolíviába. Mivel a motorosok indultak volna elsőként és a nap első része 4’700 méteres magasságba vezetett – ahol viszont a reggeli órákban sűrű köd uralkodott -, a szervezők biztonsági okokból kényszerűen lerövidítették a gyorsasági szakaszt.
A reggeli rajt után csak 118 kilométert tettek meg időméréssel, majd a határ környékére tervezett neutralizációs szakaszt jól megnyújtották: 238 kilométert terepen, de biztonsági tempóban motorozhattak. Bolíviában, a Titicaca tó mellett aztán újra indultak a stopperek: még 194 kilométer speciál következett. De ez már egy másik Dakar volt, mint az előző napoké. Több mint négy kilométeres tengerszint feletti magasságban 8-12 fokban és homok helyett komoly sárban kellett száguldani.
A Yamahás Xavier de Soultrait a Yamaha nyergében az élre állt, és egy darabig tartotta is magát. Aztán az egyre jobban haladó 2016-os összetett győztes, Toby Price vette át a vezetést, de a szakasz legvégére – közvetlenül a befutó előtt – csapattársa, Antoine Meo megelőzte és meg is nyerte a hatodik napot. Mögötte a végig kiegyensúlyozottan motorozó Kevin Benavides a gyári Hondával érkezett – holtversenyben Toby Price-szal.
Hogy mennyire szoros csata volt, azt az időkülönbségek mutatják: összesen 312 kilométer alatt mindketten 30 másodperccel (!) futottak rosszabb időt, mint a győztes… A körülményeket pedig nem lehet jobban szemléltetni, mint a napi összefoglaló videóval. Nézzétek, hogy esett-kelt a brutálisan mély pocsolyákban az élmezőny is! Meo stílusát is érdemes megfigyelni: az ötszörös enduro világbajnok ezeken sokkal magabiztosabban vágott át, mint bárki más!
Videós összefoglalónk mutatja be igazán, mennyire kemények voltak a megváltozott körülmények!
La Pazban a mai napot pihenéssel tölti a mezőny, hogy aztán nekivágjanak a második felvonásnak. Amely időben és távolságban is hosszabb lesz az elsőnél, sokkal szélsőségesebb körülmények között fog zajlani – és jön még két maratoni, azaz két napos szakasz is. Egyszóval hiába volt annyira kemény ez a verseny már eddig is – és szedett oly sok kieső “áldozatot” -, a java valószínűleg most következik.
Az összetett vezetést egyébként átvette a szakaszt még nem nyerő, ám legkiegyensúlyozottabban teljesítő Kevin Benavides. A Honda gyári csapatának argentin pilótája komoly hiba nélkül mind a hat eddigi napot az első tízben – azok közül hármat pedig a top háromban (!) zárta. Előnye azonban kevesebb mint két perc a yamahás Adrien van Beveren előtt. A harmadik helyen még mindig Matthias Walkner áll a KTM-el – és az első kilenc helyezett 20 percen belül van. Vagyis szó szerint bármi megtörténhet!
Beszámolónkat nem fejezhetjük be honfitársaink eredményeinek említése nélkül. Gyenes Mani tegnap 31. lett, mindössze 13 perces hátránnyal – összetettben jelenleg a 30. pozícióban van. Dési János 67. helyen futott be a 6. napon és összesítésben immáron a 80. Saghmeister Gábor tegnap 81-edikként csapott célba, a hat nap után pedig továbbra is 99. Mindhármuknak jó pihenést mára – és ugyanilyen keményen tovább!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | 01H 54′ 10” | – |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 00′ 30” | – |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 00′ 30” | – |
4 | 27 | DIEGO MARTIN DUPLESSIS | HONDA | + 00H 01′ 13” | – |
5 | 29 | DANIEL OLIVERAS CARRERAS | KTM | + 00H 01′ 55” | – |
6 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | + 00H 02′ 00” | – |
7 | 33 | DANIEL NOSIGLIA JAGER | HUSQVARNA | + 00H 02′ 13” | – |
8 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | + 00H 03′ 27” | – |
9 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | + 00H 03′ 30” | – |
10 | 14 | MICHAEL METGE | HONDA | + 00H 03′ 37” | – |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | 16H 33′ 20” | – |
2 | 4 | ADRIEN VAN BEVEREN | YAMAHA | + 00H 01′ 57” | – |
3 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | + 00H 03′ 50” | 00H 01′ 00” |
4 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | + 00H 09′ 33” | – |
5 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 09′ 39” | – |
6 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | + 00H 10′ 42” | – |
7 | 23 | XAVIER DE SOULTRAIT | YAMAHA | + 00H 11′ 24” | 00H 02′ 00” |
8 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | + 00H 16′ 42” | – |
9 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | + 00H 18′ 08” | – |
10 | 9 | STEFAN SVITKO | KTM | + 00H 29′ 11” | 00H 01′ 00” |
Fotók és videó: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »