A kétütemű motoroknak volt egyfajta varázsa. A keverék égése utáni kipufogógázok illata (igen, az nem szag volt…), a teljesítményleadás módja, a hang – és a mindezekkel elért motorozási élmény. A környezetvédelem nemes zászlaja azonban halálra ítélte ezt a sokak által rajongott technikát – a korszak úgy tűnt hogy lezárult. Aztán a KTM bejelentette: feltámasztja a két ütem varázsát, méghozzá Euro4 normák mellett! Most pedig itt egy igazi mérnöki varázslat: a Vins 250-es gyorsasági motorja.
A kis olasz márka néhány éve már bemutatott egy mindössze 100 köbcentiméteres, ám V2-es hengerelrendezésű motort. Csupa varázslatot vonultattak fel: a blokkot előre fordították, a hengerek közé tették az airboxot, a tank elé a hűtőt. Az első futómű Hossack rendszerű volt, a váztól a lengőkaron át a kerekekig pedig minden karbon. Nos, most ugyanennek a motornak elkészítették a nagyobb változatát. Minden ugyanolyan, csak a lökettérfogat 250 köbcentiméterre nőtt. Innen a név is: Duecinquanta olaszul annyit jelent: kétszázötven.
A motorból két változat készült. Az egyik kimondottan versenypályára lett kialakítva – magyarul nem rendelkezik azokkal a kiegészítőkkel, amelyek elengedhetetlenek az utcai használathoz. Ez a motor a kicsit több mint 80 lóerős teljesítményéhez – a rengeteg karbon alkatrésznek köszönhetően – menetkész tömegben tudod mennyit nyom a mérlegen? Egy lehelettel többet, mint 91 kilogramm. A gyár szerint végsebessége közel 240 kilométer/óra. El tudod ezeket így együtt képzelni? Aligha…
Az utcai változatot vélhetően az erőforrás jellegét tekintve is máshogy hangolják. Ide nem is adtak meg pontos teljesítmény-adatot, de 70 lóerőt rebesgettek. A tömeg még mindig nem lett vészes: 104 kilogramm. Menetkészen, teletankolva. A végsebesség 200 kilométer/óra magasságában van. Csak összehasonlításul: az utolsó hasonló utcai széria-motor, a legendássá vált Aprilia RS250 utoljára 2004-ben volt megvásárolható 60 lóerővel és közelítőleg 140 kilós tömeggel.
Mindezen paramétereknek komoly ára van. A rengeteg karbon és egyéb pillekönnyű ötvözet, az erőforrásban levő csúcstechnika kivétel nélkül kegyetlenül drága. Így a végtermék árcédulája is olyan vastag, hogy azt bizony nem sokan fogják kicsengetni. Az utcai változat 48’000.- amerikai dollár, vagyis több mint 12,3 millió magyar forint. A legdurvább, 288 köbcentire növelt speciális verseny kivitelű Duecinquanta pedig 60 ezerért, vagyis közel 15,5 millióért vihető haza. Tehát a gazdag fanatikusok lesznek a célcsoport, akikre kicsit azért irigyek lehetünk…
Cimkék:
Motorral gigászit ugratni csodálatra méltó dolog. De hogy lehet összekötni az ejtőernyőzés tevékenységével? A videóból kiderül, ahogy az ára is.
Elolvasom »Az okostelefonoknak köszönhetően rengeteg vicces és sokszor szomorú motoros videót találhatunk. Ezek közül mutatunk most kettőt nektek.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »