Tudták, hogy jövőre lesz ötven éves a kaohsziungi székhelyű kínai Kymco? Be kell hogy valljam férfiasan, nekem fogalmam sem volt arról, hogy ilyen messzire vezetnek vissza – az egyébként Malajziában nagyon népszerű – márka gyökerei. A motor és ATV gyártással is foglalkozó vállalat itthon elsősorban a robogóiról ismert. Ebben a szegmensben pedig az újdonságuk az XCITING 400 S névre hallgató nagyrobogó.
A Kymco XCITING 400 S sikeres elődje az XCITING 400 volt, ami egyáltalán nem esetlenségéről lett ismert. Jó hírét annak köszönheti, hogy agilis, kezelhető és a kategóriáját tekintve sok lóerőt préseltek ki a sima járású és csendes erőforrásából. A designt a “Win My Heart” eljárás szerint készült, ami pont annyit jelent marketing nyelven, amennyit elsőre gondolunk róla.
Nem viccelek. A Kymco így határozza meg a termék kategóriáját, hogy sport-túra robogó. Már maga a formaterv is azt igyekszik hangsúlyozni, hogy ezzel a maxirobogóval lehet gyorsan, biztonságosan és kényelmesen közlekedni. Az egyszerűség ereje – ez egy másik marketing frázis, amit ezzel kapcsolatban előszeretettel sütnek el. Abban azonban igazuk lehet, hogy ez egy remek eszköznek tűnik arra, ha valaki a városi felhasználás mellett hétvégente a vidéki kirándulás örömeibe is be akarja vetni magát.
Az új kétkerekű egyik fontos pillére, hogy ECE minősítéssel rendelkező nappali menetfényt kapott, amit mi nem fogunk tudni hasznosítani. A kicsit savanyú, kicsit lemaradozó hatályos hazai jogszabályok értelmében ugyanis a motorkerékpáros közlekedés során a tompított világításnak folyamatosan üzemelnie kell. A nappali menetfényt viszont tompított világítással együtt nem lehet használni, így csupán álló helyzetben gyönyörködhetünk abban, hogy micsoda modern megoldásokkal büszkélkedhet járművünk.
Az erőforrás 26.5 kilowattos teljesítménnyel, tehát 37.7 lóerővel rendelkezik, így az A2 kategóriás jogosítvánnyal motorozók is bátran terelgethetik a jószágot. Az erőteljesnek számító motor kihasználásához azonban egyéb fejlesztésekre is szükség volt. A Kymco újragondolta a motorfelfüggesztési elemeket, hogy a blokk merevebben kapcsolódjon a vázhoz, de az első futóművön is dolgoztak, szintén a merevebb viselkedés érdekében. Így végül egy kezelhetőbb és stabilabb konstrukciót kaptak végeredményben.
A lábak elhelyezkedésén is módosítottak, hogy az jobban alkalmazkodjon a nagyobb sebességű gurulásokkal járó intenzívebb fékezésekhez. Az utas kapaszkodókat kapott, az ülés alatti tárolórekesz eléréséhez pedig egy sajátos, mind a két ülést nyitó megoldást használnak. Az állítható szélvédelem és az új, V alakú kormány szintén a gyorsabb tempó esetén fog jól jönni.
A Kymco XCITING 400 S a Noodoe újonnan fejlesztett navigációs rendszerét is meg fogja kapni. A kifejezetten motorosközpontú navit hivatalosan a következő év márciusában fogják bemutatni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »