Amíg a 600-as supersport műfaj erősen kihalni látszik, addig az ezres motorok fejlesztése nem áll meg. Sőt, itt is bevált szokássá vált, hogy különféle erősebb/könnyebb/gyorsabb verziók is napvilágot látnak. Lássuk, mit takar a zsír új, Kawasaki ZX-10RR-t is überelő SE verzió!
A leglényegesebb újdonság talán a Showa elektromosan állítható futóműve, ami egyedülállónak számít a kategóriában. Ugyanis nem nagyon van másik olyan utcai motor, amely fél-aktív teleszkópjában beépített érzékelők lennének. Ezek a szenzorok megállás nélkül mérik a villa és a rugó belsejének mozgását, ami alapján a futómű automatikusan mindig a legideálisabbra állítja a csillapítást. Mindezt persze menet közben, észrevétlenül teszi a rendszer. Háromféle beállítás közül lehet választani, van pálya, utcai és manuál is, az utóbbit további 15 (!) szinten szabhatjuk személyre.
Továbbá az SE verzió is megkapja a ZX-10RR kovácsolt alumínium felnijeit, ami semmiképpen sem sorolható a hátrányok közé. A teljesítmény maradt 197 lóerő, a súly pedig 208 kiló. Van itt viszont egy gyorsváltó is, amely mindkét irányba jelentősen megkönnyíti és meggyorsítja a fokozatok kapcsolását. Jár még ehhez a verzióhoz egy különleges fényezés is, egyedi mintázattal.
És igen, ennyit tud az új Kawasaki Ninja ZX-10R SE. Félreértés ne essék, az új futómű már önmagában is megér egy misét, a többi csak hab a motoron. Úgy érzem, hogy a Showa Balance Free Fork együtt a Kawasaki Electric Control Suspension (KECS) rendszerével most némileg feladta a leckét az Öhlins-nek. Kíváncsian várjuk a svédek válaszát!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Megújul a sokak által kedvelt túramotor, a Yamaha Tracer. Ezzel egy időben pedig piacra dobnak egy sport változatot is, a Tracer 900 GT-t.
Elolvasom »A világ legstílusosabb robogóit gyártó Vespa is beszáll az elektromos járművek piacára. Első próbálkozásnak nem is rossz!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »