Az alapverzió még 2016-ban debütált és már akkor elég nagyot robbant. A 899-es elődöt egy 955 köbcentis V2-es motor váltja, ami a hosszabb löket miatt megfelel az EURO4 normáknak, de így is tudja a 155 lóerőt. A Panigale teljes mértékben állítható rugózását elöl és hátul is a Showa biztosítja. Az egyetlen kifogásolható pontja talán a kipufogó, illetve annak is a dupla végű kialakítása.
A milánói EICMA kiállításon most pedig bemutatták a verseny változatot. Habár a Corse verzió kívülről is eléggé hajaz a Ducati MotoGP csapatában használt motorokra, azért a belsejébe is szorult pár versenytechnikát közelítő megoldás. A motor elején és hátulján szembetűnő aranyozott futómű alkatrészek bizony Öhlins rugóstagokat jelentenek. Elöl egy 43 milliméter átmérőjű NIX30, hátul pedig egy TTX36 váltja a szerényebb Showa futóművet. Viszont jutott még sárgából a kormányra is: ott egy szintén Öhlins kormány lengéscsillapító dolgozik.
Az európai piacra szánt verzió titánium végdobjait az Akrapovic szállítja. Amerikában elképzelhető, hogy egy gusztusosabb, egyszerűbb kidörgő kerül majd a motorra. Az akksi már lítium-ionos verzió, ezzel is sikerült megspórolni pár dekát. A motor összsúlya így nem lett több 198 kilónál, ami mellé 155 lóerő társul. Igaz, hogy ez csupán 2,5 kiló könnyítést jelent a sima Panigale-hez képest, de már csak a ritkasága miatt is elég kelendőnek ígérkezik a 959 Corse.
Ti befizetnétek rá? A galéria képei segítenek a döntésben!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »