Az alapverzió még 2016-ban debütált és már akkor elég nagyot robbant. A 899-es elődöt egy 955 köbcentis V2-es motor váltja, ami a hosszabb löket miatt megfelel az EURO4 normáknak, de így is tudja a 155 lóerőt. A Panigale teljes mértékben állítható rugózását elöl és hátul is a Showa biztosítja. Az egyetlen kifogásolható pontja talán a kipufogó, illetve annak is a dupla végű kialakítása.
A milánói EICMA kiállításon most pedig bemutatták a verseny változatot. Habár a Corse verzió kívülről is eléggé hajaz a Ducati MotoGP csapatában használt motorokra, azért a belsejébe is szorult pár versenytechnikát közelítő megoldás. A motor elején és hátulján szembetűnő aranyozott futómű alkatrészek bizony Öhlins rugóstagokat jelentenek. Elöl egy 43 milliméter átmérőjű NIX30, hátul pedig egy TTX36 váltja a szerényebb Showa futóművet. Viszont jutott még sárgából a kormányra is: ott egy szintén Öhlins kormány lengéscsillapító dolgozik.
Az európai piacra szánt verzió titánium végdobjait az Akrapovic szállítja. Amerikában elképzelhető, hogy egy gusztusosabb, egyszerűbb kidörgő kerül majd a motorra. Az akksi már lítium-ionos verzió, ezzel is sikerült megspórolni pár dekát. A motor összsúlya így nem lett több 198 kilónál, ami mellé 155 lóerő társul. Igaz, hogy ez csupán 2,5 kiló könnyítést jelent a sima Panigale-hez képest, de már csak a ritkasága miatt is elég kelendőnek ígérkezik a 959 Corse.
Ti befizetnétek rá? A galéria képei segítenek a döntésben!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda valóban piacra dobja a gyönyörű Neo Sports Café koncepciót. Méghozzá villámgyorsan, és azonnal három lökettérfogattal. Bravó!
Elolvasom »Tanulmánymotorból gyártásra kész valósággá vált a Husqvarna 701 Vitpilen. Egy igazi europid egyhengeres pusztítógép lett, retró köntösben.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »