A Kawasaki elég sok mérnöki munkát invesztált a feltöltött erőforrások fejlesztésébe. Így nyilvánvaló – és logikus – lépés volt, hogy nem állnak meg egyetlen utcai modellnél (a méregdrága H2R ugye sehol nem “street legal”). Fel is röppent a pletyka, hogy jön valami kompresszoros túramotor – és a zöldek nem csaptak be minket! Az EICMA keretében bemutatkozott a H2 SX – a sporttúra szegmens új uralkodója azonnal két változatban lesz kapható.
A két verziót nagyon könnyű lesz megkülönböztetni. Az alapkivitel – amelynek neve ugyanaz, mint amit a címben olvashattok – fekete színben lesz elérhető. Az alapvető műszaki paraméterek: a 998 köbcentiméteres soros négyhengeres kompresszoros blokk 201 lóerőt ad le, a fogyasztás pedig lényegesen kevesebb lesz a márkán belüli versenytárs Z1000SX-nél. Mindehhez egy közel 23 literes tankot kapott a gép, így a hatótáv kimondottan jónak ígérkezik.
Természetesen a túrázáshoz szükséges kellékek is megvannak már az alapváltozaton is. Emelt szélvédőt és úgy általában jobb időjárás elleni védelmet kapott a vezető és az utas is, az ülés is alkalmas a két személyes használatra. No és a cuccokat is lesz hova pakolni, hiszen két oldaldobozt is terveztek az új túraninjához, amelyek szépen illenek a gép arculatába. Az egyetlen kisebb gond a tömeg, amely menetkészen nem csekély 256 kilogramm.
A kiváló felszereltségnek persze még nincs vége. Minden Ninja H2 SX ugyanazt a fejlett fedélzeti elektronikai csomagot kapja, amely tartalmazza a kanyar-ABS-t, a legújabb generációs, három érzékenységgel rendelkező menetvezérlő elektronikát és a sebességtartó automatikát is.
A csúcsmodellt a lime-zöld színről fogod azonnal beazonosítani. Menetteljesítményében nem ad többet, a teljes neve pedig az anyakönyvben úgy szól, hogy Kawasaki Ninja H2 SX SE. Mivel tud többet a színén kívül? A műszerfal a márka első színes TFT kijelzője, és alapból jár hozzá a kanyarfényszóró, a gyorsváltó ÉS … a rajtautomatika! Utóbbi különösen előnyös, ha utassal a hátunk mögött megállunk a Lepsény vége táblánál, és ott küldjük el a vasat maximális gyorsuláson. A hatás garantált!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »