A személyre szabhatóság jegyében egy teljesen új ötlettel állt elő a Kymco: akár szeretteink képei is üdvözölhet minket gurulás előtt. A jövőben okostelefonunk segítségével Facebook- vagy Whatsapp üzeneteink értesítéseit, de akár az aktuális időjárási információkat is megtalálhatjuk robogónk színes TFT kijelzőjén.
A tervek szerint a jövőre megjelenő Kymco AK 550 nagyrobogón elérhető fejlesztés célja, hogy a motor – egyfajta személyi asszisztensként – friss információkkal lásson el minket vezetés közben. Legyen szó Facebook értesítésekről, az időjárás változásáról vagy navigációról, mind megjelenhet az egérmozin.
A marketing kampány során a cég kiemeli, hogy mennyivel jobban indulhat a napunk, mikor reggel a motor beröffentése közben családunk, szeretteink képe üdvözöl minket. Személyre szabhatóan bármilyen kezdőképernyőt beállíthatunk – tetszés szerint. Szintén hasznos – és egyben biztonságot növelő tényező – a beépített navigáció. Nem kell többet kiegészítő kütyükkel operálni, ha a leggyorsabb és legbiztonságosabb útvonalat szeretnénk választani úti célunk megközelítéséhez.
A motor képes lesz figyelmeztetni, ha üzemanyagunk elér egy kritikusan alacsony szintet és akár a legközelebbi töltőállomáshoz is elnavigál minket.
A rendszer egy “Noodle Cloud” elnevezésű felhőben fogja tárolni az összes motortulajdonos adatait és aktuális helyzetét. Így egyfajta közösséget alkotva láthatjuk, motoros cimboráink éppen merre járnak.
Az utazásaink során megoszthatjuk a közösség tagjaival kedvenc képeinket, de a gyártó nem szab gátat saját műszerfalunk testreszabhatóságában. Vezetés közben egy fontos eseményről sem fogunk lemaradni, amiről nem akarunk.
Kérdés, hogy a rengeteg értesítés és újdonság halmazában mennyi figyelem fog a legfontosabb dologra jutni: magára a vezetésre. Az autós világból számtalan teszt és cikk foglalkozik a témával (itt egy friss és ijesztő felmérés eredménye), miszerint a navigáció és a járművek multimédiás központjainak használata ugyanolyan figyelemelterelő veszélyforrásként működnek, mint a telefonálás vagy az SMS-ezés vezetés közben. Ehhez hasonló adat a motoros világból még nem áll a rendelkezésünkre, néhány év közúti használat után fog ez csupán kiderülni.
A Kymco ezeket az aggályokat természetesen cáfolja és hangsúlyozza: a vezető eldöntheti, miről szeretne vezetés közben értesítést kapni. Véleményem szerint fontos lesz egyfajta önmegtartóztatás ezen funkcióknak a használatakor, mivel így is rengeteg veszély leselkedik ránk motorozás közben. Ne rontsuk tovább saját esélyeinket Facebook posztok olvasgatásával a nyeregben!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »