Autómotorral hajtott kétkerekűekről gyakran olvashatunk – legutóbb egy Subaru erőforrásos rettenetről írtunk. De van ez fordítva is! Persze maga az ötlet nem számít új keletűnek, a BMW már 1950 környékén belógatott egy motorkerékpárból származó blokkot az Isettába. Sőt, a Morgan Motor Company már 1920 és 1930 magasságában JAP féle V2-es erőműveket passzírozott a háromkerekűjébe. Persze ezeken kívül még rengeteg ismert és ismeretlen gyártó próbálkozott hasonló koncepcióval, vegyes sikerrel. Ez leginkább annak tudható be, hogy egy ilyen kaliberű műveletben akad kihívás bőséggel. Hátramenet például ritkán van a motorokban, ezért vagy okosan parkol az ember, vagy kicsit tologatja a gépet. Kis válogatásunkban most az ilyen jellegű átépítések közül emelünk ki néhány izgalmasabbat – a teljesség igénye nélkül.
A lentebb felsorolt gépek jelentős része valamilyen Caterham, Lotus, vagy Super 7 modell alapján nyugszik. Ezekkel csak egy gond van: mivel angol fejlesztésűek, ezért a mi szemszögünkből nézve a kormány bizony rossz helyen van. Sebaj, a kanadai székhelyű Super7Cars-nál elérhető a Super 7 balkormányos kivitelben is, Hayabusa motorral. Személyre szabhatóan, akár turbós kivitelben is, természetesen intercooler-el. Piszkálás nélkül százra nagyjából 3,7 másodperc alatt gyorsít a Suzuki gyári motorjával, a csúcsverzió pedig 340 lovat tud. Akárhogy is nézzük, ez Superbike motor szintű teljesítmény négy keréken, tetővel, fűtéssel és pótkerékkel. Én bírnám, de mondjuk csak versenypályán.
Az 1996-ban alapított cég ugyancsak erre a piacra gyárt mindenféle veszedelmet. Sikerük egyik titka a folyamatos fejlesztés / fejlődés. Legnépszerűbb modelljük a Radical SR8 is Hayabusa blokkot használ, csak éppen kettőt. Így van, két 1’300-as Hayabusa blokkból csináltak egy V8-ast, közös főtengellyel. Ez a borzalom alapból is 363 lovat tud, és akkor még nem beszéltünk a legújabb, SR9-es modellről. Ugyanaz az alap, csak három literre növelték a hengerűrtartalmat, amivel arányosan nőtt a teljesítmény is. Remélem senkit sem kell meggyőzni, elképesztően szól az összeolvasztott V8. Úgyhogy ezt ne is fotón nézzük meg, inkább videón!
Mit keres a listán egy Smart? A külső becsapós, de a kerékméret és a gumik árulkodóak. A trükk nyilván a géptető alatt van: ide egy GSX-R1000 blokk került, amivel 4,2 alatt van százon a kis szörnyeteg. Elképzelem a helyzetet, amikor a pirosnál mellém áll és hergeli a motort, én meg forgok mint fing a fürdőben, keresve a kétkerekűt. Aztán zöld, és a Smart már sehol sincs. Kínos lenne, azt hiszem.
A második oldalon további csemegékkel folytatjuk, érdemes lapoznod!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »