Sokféle erőforrással gyártottak már motorokat. Mozgathatja paripánkat egyhengeres, kéthengeresből soros, V elrendezésű vagy boxer, aztán lehet sorban három henger, meg négy is rengeteg módon a fentiek közül. Na de ha hat dugattyú mozog, az már azért mégis csak döfi! Meg persze vannak V8-asok is, de azok közül sorozatban nem sok készült a járműtörténelem során. Hatosból viszont meglepő mennyiség, úgyhogy lehet közülük szemezgetni. Nézzük, melyik tíz modell bírt legkomolyabb jelentőséggel azok közül, amelyek a futószalagokról gördültek le és kerültek az utcákra. A lista persze most is szubjektív és közel sem teljes, és természetesen a tizedikkel indul!
Ez volt az első a legendás hathengeres boxerek közül, így mindenképpen helye kell legyen listánkon. 1988-ban lépett a piacra, és megjelenésekor igazi technikai csodának számított. Kereken egy tucat éven át lehetett kapni, ma pedig már egészen megfizethető áron beszerezhető egy ilyen legenda.
2001-ben az 1500-as változatot leváltva jelent meg. Az előd által megkezdett utat folytatta, és nem csak technikailag lépett előre, hanem megjelenésében is alaposan megváltozott: radikálisan kevesebb krómot hordozott magán. Néhány ráncfelvarráson ugyan átesett, amelyek között említést érdemel, hogy ez a motor kapott elsőként beépített légzsákot. Gyakorlatilag változatlan műszaki tartalommal kapható immáron 16 éve, ami példátlan a mai motorkerékpár-iparban.
Eredetileg az 1500-as Goldwing változataként jelent meg az F6C Valkyre, amely nem szerepel listánkon. Utódja, immáron az 1800-as boxer technikájával felvértezve 2014-ben került a szalonokba és igazán izgalmas alternatíva azoknak, akik cruisert szeretnének, de valami egészen másra vágynak, mint a megszokott. Műszakilag gyakorlatilag egy lemeztelenített GoldWing, amelyen sokkal jobban érvényesül a csodás hathengeres motor, ugyanakkor csomagszállító kapacitása az nincs.
Még mindig maradunk a Hondáknál. Az F6B kiváló átmenet a GoldWing és a lemeztelenített F6C között. A fejidom megmaradt, de kisebb a szélvédő, valamint eltűnt a felső doboz. Az utas kényelme így csorbult, viszont a motor mégis alkalmas a túrázásra, de ezerszer stílusosabb a GoldWingnél. Amerikában, a baggerek hazájában természetesen sokkal keresettebb, mint mifelénk.
Végre nem egy Honda – lélegezhetnek fel, akik unták márkafetisizmust. Ráadásul itt egy kis hengerszögű ezerkettes V6-os erőforrást találunk keresztben beépítve, szóval teljesen más a cucc. Sokkal “motorszerűbb” a felépítése és a méretei is, mint a Honda nagy boxereinek. A motor igazi különlegesség, ennek megfelelően közel megfizethetetlen szám van az árcéduláján is – a cég mégsem ment csődbe. Illetve de, mert három éve erről írtunk, azóta viszont állítólag ismét talpra álltak és termelnek.
A második oldalon rögtön egy igazi csodával kezdünk, de a lista vége is nagyon izgalmas lesz. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »