Miután tavaly kibukott, hogy a cég a 8 millió dollárnyi, dolgozóknak szánt társadalombiztosítási támogatást “rosszul” használta fel, az addig 25 százalékos tulajdonrésszel bíró Mercedes-AMG kiállt az MV Agusta mögül. A balhé után az olaszok kénytelenek voltak 300-ról 190-re csökkenteni az alkalmazottak számát, de még az új fejlesztésű modellek elkaszálása is tervbe volt véve. Végül több hónapnyi spekulálás és idegeskedés után fellégezhet Giovanni Castiglioni vezérigazgató: úgy tűnik megérkezett a segítség, méghozzá Oroszországból.
Domenico Agusta társ alapító 1971-es halála után indult a lejtmenet a cégnél, majd a Cagiva 1991-ben felvásárolta őket. Ebben az időszakban fejlesztették ki Massimo Tamburini felügyelete alatt a legendás F4 széria első darabjait. 2004 decemberében ismét bajba kerültek, ezúttal a malajziai Proton vette át a részvények nagy részét nagyjából 70 millió euróért. Viszont alig egy év múlva már egy genovai pénzügyi szervezet birtokolta az olasz céget, így ha csak rövid időre is, de ismét hazai tulajdonosé lett az MV Agusta. 2008 júliusában a Harley-Davidson jelentette be vásárlási szándékát, augusztusban pedig már le is papírozták az ügyletet, nagyjából potom 109 millió dollár cserélt kezet. 2010-ben visszakerült a cég Claudio Castiglioni-hoz, pontosabban a birtokában lévő CG Hodling-hoz. 2014-ben végül a Mercedes-AMG vásárolta be magát az olasz vállalatba 25 százaléknyi részvénnyel. Ennek ellenére tavaly megint arról hallottunk, hogy nagy a baj a cégnél, de ezzel el is érkeztünk a jelenbe.
A sok találgatás után jöjjenek végre a tények: a pénzt az orosz befektetési csoport, a Black Ocean biztosítja, amely az Ocean Group holding cég fő leányvállalata. Miután a Mercedes-AMG az összes MV Agusta részvényét eladta a ComSar Invest-nek, az olaszok ismét teljesen szabad kezet kaphatnak. Castiglioni továbbra is CEO marad, többségi részesedéssel birtokolva az MV Agusta Motor Holding-ot, míg a ComSar egy erős, de kisebbségi részvénytulajdonos marad. Most, hogy szétszéledtek a viharfelhők, ismét az új fejlesztéseké lesz a főszerep. Jövőre jön például az új Brutale, amely az F4 1200 köbcentis motorját fogja használni, ami elég jól hangzik. Ideje is volt az új fejlesztésnek, a frissített, 140 lovas, 800-as Brutale RR nem ma gurult le a gyártósorról. Idén viszont még senki ne várjon új modelleket, ez az év inkább az elbocsájtott munkaerő visszaszerzéséről és a termelés visszaállításáról fog szólni.
Hajrá emberek, most már bátran vehet mindenki MV Agustát!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »