Nem mintha a kis kétkerekű lett volna eddig is a világ CO kibocsátásának főkolomposa, de örömteli, hogy a leendő tulajdonosok még azt az 1-2 liter/100 kilométer közötti fogyasztást is megspórolhatják, amit eddig igényelt egy ilyen kismotor használata. A Honda EV-Cub névre keresztelt, immár gyártásra kész mopedet két évvel ezelőtt már bemutatták a Tokyo Motor Show-n. A fejlesztés már ott tart, hogy elindítanak egy közös, éles tesztelést a japán postával.
Talán nincs is ennél jobb terep, hogy kiderüljön a motor részét képező mobil akkumulátorról, hogy mennyire működik jól a tervezőasztalon kívül. Az ügyes kis alkatrész a szárnyas cég vezére szerint könnyen és kényelmesen le-, illetve visszacsatlakoztatható lesz. Az elképzelés szép, és valóban logikus megoldást jelenthet azoknak, akik a kis járművet ingázásra szeretnék használni.
Főleg abban az esetben, ha az ígéretek fedik a valóságot. Hogy ténylegesen mit tud majd az EV-Cub hatótáv és töltési idő terén, azt persze csak a valós tesztek fogják kideríteni. Magyarországi felhasználás esetén joggal merül fel a kérdés: az egyszerű kezelhetőség mennyire párosul a vagyonbiztonsági elvekkel.
Értem ez alatt az akkupakk gyors kiemelését a járműből. Mert ha ezt illetéktelenek is végrehajthatják, akkor Budapest belvárosa könnyedén az elektromos kismotorral dolgozó, mérgelődő pizzafutárok parkolóhelyévé válhat. (Nem, a Cubra továbbra sem vagyok hajlandó a robogó jelzőt aggatni!)
A cég körüli pletykákat mindig fenntartással kell kezelni, de úgy hírlik, hogy nem csupán a funkcionális, hanem a hobbi motorosokra is elkezdtek már gondolni. Nyilvánvalóan rengeteg dolog múlik az EV-Cub sikerén, de a vállalat komolyan kívánja bővíteni elektromos hajtású motorjainak palettáját. A következő modellnek egy igazi hibrid (!!!) nehézcirkáló tűnik esélyesnek a Goldwing személyében. A motornak a háromkerekű Neo Wingben bemutatkozott 1’200 köbcentiméteres boxer motor lesz az egyik hajtóműve. A lökettérfogatban történő “visszalépést” kompenzálandó pedig kap egy kiegészítő elektromos erőforrást is. Takahira Hachigo szavai szerint a Mugennel együttműködve komoly elektromos és hibrid flottát várhatunk tőlük a viszonylag közeli jövőben!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »