Elmondható, hogy a motorkerékpár gyártók palettáin legalább akkora számban vannak jelen a a mai technikával gyártott újkori retro motorok, mint a high-tech műanyagba burkolt szupersport gépek. Nem kivétel ez alól a nagy múltú olasz gyártó, a Ducati sem. A kínálatukban megtalálható kilenc féle scrambler is mutatja, hogy nagy a kereslet az effajta régies külsőt és a bennük rejtőző mai technikai összetevőket tartalmazó motorok iránt. Nem beszélve a motorok látványvilágáról. A Ducati mint márkanév az egész világon az igényes kialakítású, szemet gyönyörködtető gépeket felvonultató gyártók egyikét jelenti. Igazi olasz vagány, bármelyik motorjára gondolunk is. Egy igazi Ducatis csibész – vagy ahogy Itáliában mondják “sbarazzino” – egy scrambleren hangosan durrogva közlekedik a kis kávézók között a márkához és életérzéshez hű ruhában.
Az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este elnevezésű versenyen két díjat is bezsebelt a Ducati. A Comói tónál megrendezett viadalon az egyik motor alapjául a Scrambler szolgált. A gyár saját motordesign központja alakította át egy teljesen egyedi alumíniumba oltott géppé. Igazi klasszikus cafe racer lett a végeredmény: hosszabb kipufogó, szigorúan egyszemélyes kemény ülés és az elengedhetetlen küllős kerekek. A motoron minden világítás ledes, ami a retró stílus mellett a mai divatot is tükrözi. Ez a gép lett a verseny első helyezettje és a Villa Erba trófea győztese.
A másik elképzelésüknek a Scrambler Desert Sled volt az alapja. A kipufogó átgondolásával illetve a sallangmentesítéssel az egész testet lerövidítették. A rendszámtábla tartó is lekerült a motorról és a tank is nagyobb hatást kelt. Ezekkel az optikai megoldásokkal egy tömzsi kis méregzsákot hoztak össze. Az igazi terepre való bütykös gumikkal együtt olyan érzésünk támad, hogy ezzel a motorral igenis terepezni kell – ott érzi igazán otthon magát. Az első helyezett géphez képest egy teljesen más stílus, ugyanakkor bőven hozza az “Ilyen is kell egy a garázsba” érzést. Ami pedig egy ilyen rangos verseny egyik alapvetése. A bírák sem fukarkodtak, hiszen egy első hely után ez a motor egy harmadikat zsebelt be a megmérettetésen.
“Bello motocicletta” vagyis Szép motor – mondaná az olasz. A Ducati Design Center igazgatója, Andrea Ferraresi nagyon örült az elnyert díjaknak és az elért eredményeknek. Kiemelte, hogy a zsűri döntése mellett nagyon büszke a közönség által odaítélt Erba Villa trófeára is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »