A nagyrobogós üléshelyzet még az én idétlenül hosszú gnóm lábaimmal is elfogadhatóan kényelmes volt. Normál testfelépítésű embereknek pedig egyenesen fejedelmi lesz. Jól elférnek a lábak, a térdektől elfordul a kormány (nagy tartományban!), kellően nagy a feszes tömésű, mégis kényelmes nyereg. Az utas helyzete is kiváló: nagy az ülőfelülete és nem csúszós, kényelmesek a lábtartói és a nyereg formázása miatt sem annyira csúszkál előre fékezéskor sem.
Kalandmotorról beszélve fontos a megfelelő szélvédelem. Az X-ADV kellően nagy és elég jó formázásu plexit kapott, amelyet egészen nagy tartományban tudunk állítani. Azt nem értem, miért csak két állásban sikerült rögzíteni, de nekem így is tökéletes volt. Aszfalton motorozva a felső pozícióban sem szélzaj, sem komoly turbulencia nem volt, és viszonylag kevés bogarat is kaptam az arcomba. Alulra legfeljebb egy hosszabb murvás szakaszon tenném le, vagy nagyon nagy kánikulában városi használat során. De a lehetősége megvan, és ez a lényeg.
Mivel valamilyen szinten mégis csak a robogók konkurense is akar lenni a masina, nyilván kell valamilyen tárolórekesz az ülés alá. A műszaki megoldások miatt – hiszen ez egy rendes motor, csak máshogy van burkolva! – azonban ez nem sikeredett valami túl nagyra. A 21 liter arra jó, hogy menet közben az esőruha vagy egy hétvégi túracucc, álló helyben pedig a bukó és a kesztyűnk elférjen benne. Viszont legalább van 12 voltos aljzata, így hét közben városi ügyintézgetéskor a kisebb laptop vagy tablet, esetleg a mobilunk is tölthető motorozáskor.
Ha már elektronika, a műszerfalról érdemes még egy szót ejteni. A magasra helyezett, hatalmas méretű LCD kijelző bődületesen informatív. Rengeteg adatot látunk és tudunk váltogatni menet közben – igaz, ehhez a felső sarkain levő gombokat kell nyomogatnunk. A sok információból ki kell emelni az átlagfogyasztást, amely normális, de azért a takarékostól messze eső felhasználás esetén sem nagyon fogja meghaladni a 4,1-4,2 liter/100 kilométert – így a 13,1 literes tank tartalmával valóban reálisan vállalható a bő 300 kilométeres hatótáv. A másik a külső hőmérő, amelynek szenzorát a japánok képtelenek rendesen elhelyezni: megállás után villámgyorsan trópusi magasságokba ugrik a kijelzett adat.
Mindent egybevéve a Honda X-ADV egy egészen zseniális jármű lett. Az együtt töltött idő alatt egyik ámulatból estem a másikba, mert tényleg alig van olyan tulajdonsága, amibe bele lehet kötni. Jó a hibátlan és a legszarabb aszfalton is, de bátran el is hagyhatjuk azt – ő meg fogja állni a helyét. Egyaránt alkalmas a hétköznapi nagyvárosi lótifutira és a hétvégi kirándulásra, vagyis képes kiváltani több motort. Olyan öszvér, amely nem mindenből a kompromisszumot és a rosszat, hanem szinte mindenből csak a legjobbat vette át.
Ennek megfelelően nem is lett egy filléres portéka. Ára annyira húzós, hogy a többség sokkot kap tőle: alig tíz százalékkal kerül kevesebbe egy alapkivitelű Africa Twinnél! Viszont ha valaki nem tervez komoly off-road csapatásokat, sok szempontból jobb is lehet nála – tehát akár még alternatívája is annak! Igazi ritkaság a mai világban, mert úgy teremt új kategóriát – mostantól akkor már hivatalosan is van “kalandrobogó”! -, hogy a beharangozása során elhintett marketingszövegeket valóban teljesíti. Azt pedig soha nem ígérték, hogy olcsó lesz – csak azt, hogy páratlanul sokoldalú. És az X-ADV az is.
Következzen a pontozás és a szóbeli értékelés, lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »