A motoros öltözködés nem olcsó móka. Amikor az ember józan felfogóképességgel rendelkezik és nem indul el mindennapi városi lótifutira sem rövidgatyában-pólóban, akkor bizony súlyos pénzeket lesz kénytelen eltapsolni. Legalábbis saját tapasztalatommal én arra jöttem rá, hogy olcsó húsnak többnyire híg a leve is. Egy jó protektoros farmer és egy hálós kabát pedig alsó hangon is elengedhetetlen a nyári gurulásokhoz – akár túrázni indulunk, akár csak közlekedünk. A MotoPartsShop.hu üzletében megjelent néhány olyan Adrenaline ruha, amelyek viselési komfortra és védelemre is abszolút megfelelőnek tűnnek, és roppant jó az ár-érték arányuk is. Érdemes megismerni őket!
A farmereket statikusan, de a kabátot motoron kipróbálva is megnézhetitek videónkban
A nadrágokból többféle fazon is létezik. Valamennyinek közös vonása, hogy az üleprészen és a comb külső-oldalsó felén az egyébként is viszonylag vastag farmeranyag belső oldalán egy kevlár bélés helyezkedik el. Igazán rutinos olvasóink talán még emlékeznek arra a régi cikkünkre, amikor egy jégmotoros stunter menet közben “rácsüccsent” a szöges hátsó gumira – akkor ő is csak a kevlár betétnek köszönhette, hogy nem lett darált hús a hátsó fertályából.
Az Adrenaline farmer a motorról leszállva vagy térvédő nélkül egy teljesen klassz utcai nadrág benyomását kelti
A kevlár persze meleg – pontosabban nem szellőzik -, így az Adrenaline tervezői egy hálós betéttel zárták azt el bőrünktől. Így a nadrágok garantáltan kellemesebb viseletek lesznek melegben is. A csúszás elleni védelem persze nem minden: minimálisan a térdízületet meg kell óvni az ütésektől. Van, aki külső térdvédőt hord erre a célra – pedig a kívül levő gumi szíjak sem a biztonság fellegvárai. Mivel az Adrenaline nadrágok motoros cuccnak készültek, mindegyikben belső térdprotektor van.
Azokon a részeken, ahol szokásunk az aszfalton csúszni (fenék és comb) kevlár erősítés található belül. A kevlár és a testünk között pedig egy hálós réteg is van
Ezek a CE minősítésű védelmi eszközök típus függvényében vagy egy belső hálós zsebben, vagy pedig külső farmer tasakban vannak elhelyezve. Előbbi megoldás előnye a “simulékonyabb” megjelenés – így inkább nézünk ki “normális” embernek, mint motorosnak. Ugyanakkor a külső zseb sem butaság: így akár a szállásra megérkezve elég a protit kikapni és máris mehetünk vacsorázni. Na jó, az izzadt pólót egy cicamosdás (esetleg “sziszegős szappan”) bevetése után azért lecserélhetjük…
A felszereltebb – de a másiknál alig magasabb árú – nadrág ráadásul egy csomó motorozáshoz kedvező tulajdonsággal rendelkezik. Gumis betétei vannak a térdeknél és a csípőnél – így jobban tud alakot váltani annak függvényében, hogy motoron ülünk, avagy nem. Össze is cipzározható a kabátunkkal, és bővebb a szárának a szabása – így ha vastag csizmánk van, rá tudjuk húzni.
A nadrágok közös tulajdonsága a már emlegetett hihetetlenül kedvező ár-érték arány, amelyet ide kattintva aktuálisan meg is találsz.
Nem tartozik szervesen a kevláros farmerekhez a hálós dzseki, mégis remek kombinációnak tűnnek együtt. A kabát ráadásul nem kizárólag a legmelegebb évszakra való viselet, hanem tényleg tavasztól őszig hordható, és egy nyári túrára is tökéletes. Alapjaiban egy hatalmas szellőzőfelületekkel felszerelt cordura felső, amely valóban totális szellőzést biztosít.
A szürke részek mind hálósak, a szél- és vízálló belső kabátka miatt mégis úgy 10-15 foktól hordható
Azonban nem fogunk megfagyni benne akkor sem, ha reggelente kicsit hűvösebb a levegő. Ugyanis jár hozzá egy szél- és vízálló bélés, amely önmagában ugyan nem túl esztétikus viselet, ugyanakkor a ruha használati hőmérséklet-tartományát nagy mértékben kitolja. A belső réteget egy körbe futó cipzár és az ujjaknál levő tépőzárak segítségével rögzíthetjük.
A menetpróba idején valóban éppen kedvező volt a reggeli hőmérséklet a teszt céljára, így kiderült: 10-15 foktól felfelé kvázi akármeddig hordható a holmi. Amely a béléssel persze vízálló is – ugyanakkor az annyira kicsi és könnyű, hogy miután kiszedtük, tényleg könnyen elfér akár a tanktáskában is. A túrák hűvösebb reggelein vagy hegyi szakaszain tuti kellemesebb lesz egy kizárólag a hideg miatt felhúzott esőkabátnál, egy jobb minőségű aláöltözőhöz képest pedig tutira spórolunk vele.
Motoros ruháról lévén szó persze meg kell vizsgálni a védelmet is. Az Adrenaline rendelkezik váll- és könyökprotektorokkal, amelyek szintén CE minősítésűek és elég nagyok is. A gerincet egy sokkal puhább réteg védi – ezt érdemes vagy keményebbre cserélni (a zseb elég nagy!) vagy akár kihajítani és egy gerincvédőt hordani helyette. Az ujjak és a nyak is szorosan zárhatóak tépőzárakkal, a karok bőségét pedig saját testi adottságaink vagy az aktuális aláöltözés függvényében patentekkel szabályozhatjuk.
Az Adrenaline hálós de béléses kabátja is a nadrágokhoz hasonlóan nagyon jó áron szerezhető be, amelyet ide kattintva megtalálhatsz. Az egész szett az esőruhát ugyan nem váltja ki, de nagyságrendekkel biztonságosabbá- és komfortosabbá teszi a motorozást – ráadásul egy elviselhető összegért cserébe!
Cimkék:
A Honda piacra dobott egy olyan öszvért, amit nehéz bárhova is besorolni: tereprobogó és túramotor egyben. Az X-ADV egész brilliánsan sikerült!
Elolvasom »Ez a motor nyitotta meg a sötétség hihetetlenül sikeres korszakát a Yamahánál. A hangvillások pedig 2017-re átfésülték az MT-09 hyper nakedet.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »