Töretlenül zajlik a fejlesztés az elektromos mobilitás terén. Az autóknál egyszerűbb helyzetben vannak a gyártók a különböző hibrid megoldásokkal, a kétkerekűeknél nehezebb a helyzet a hely szűkösségéből kifolyólag. Így legalább a tisztán elektromos meghajtásra helyezik a hangsúlyt a motorgyártók. Öt évvel ezelőtt mutatkozott be a Man TT-n a Mugen szörnyetege, a Shinden nevezetű sportmotor. Az elmúlt három évben pedig zsinórban nyerik a versenyt a Zero Challenge kategóriában. Ezt a folyamatos sikert felismerve a Honda is észbe kapott, hogy nem volna rossz együttműködni a Mugennel más géposztályban is.
Ebből az együttműködésből született a Mugen E.Rex, amely első pillantásra is különleges. Jelenleg még a fejlesztés elején tartanak, de az irány kiváló. Nem csak a beltartalom lesz rendhagyó, hanem a külső is. Rendkívül jó ötletnek tűnik egy efféle versenymotor létrehozása, ugyanis a villanymotorok szűkös hatótávolsága pont egy cross versenyen a legkevésbé zavaró. Ha könnyedén és gyorsan cserélhető az akkumulátor, akár még versenyképes is lehet.
Pontos teljesítményadatokat még nem közöltek a gépről, de annyi látszik, hogy nem a játékszer kategóriába szánják. A vaskos Showa teleszkópok, a könnyű alumínium váz és a karbon tárcsával szerelt Nissin fékrendszer mind azt sugallják, hogy ezt egy potenciális versenygépnek álmodták meg.
A Mugen E.Rex egyelőre csak az igényfelmérés szakaszában tart. Jelenleg az éppen zajló 44. Tokyo Motor Show-n van kiállítva és a Hondával közösen figyelik, elemzik a reakciókat. Ha megfelelő érdeklődés övezi a járgányt – és miért ne övezné -, akkor nemsokára talán világversenyen is láthatjuk bevetésen a gépet.
Cimkék:
Mondják, hogy van olyan motoros, aki már az "anyja hasában megfertőződik", nos erre az ukrán baby biker-re ez biztosan igaz is...
Elolvasom »Ha műszaki adatok összehasonlításáról van szó, nem számít melyik típus a kedvenced, a rangsor egyértelmű. Íme a világ leggyorsabb motorjai.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »