Ennek a típusnak a névadója a vándorsólyom, amely japánul Hayabusa. A névadás természetesen utalás a sebességre, hiszen a vándorsólyom a világ leggyorsabb madara. A Hayabusa pár kilométer/órával lassabbra sikerült, de nincs ok a szégyenkezésre a 312 km/h végsebességgel. Ez a Suzuki leggyorsabb superbike-ja. Az 1’397 köbcentis, négy hengeres, 16 szelepes blokk folyadékhűtéses, lóerőben 197-et tud és 6’750-es fordulatnál adja le a maximális teljesítményét.

A Ninja végsebessége 335 kilométer/óra, amely a Kawasaki második leggyorsabb sorozatgyártású motorkerékpárja jelenleg. Ez a szuper gép 0-ról 100-ra mindössze 2,7 másodperc alatt gyorsul. Ezt a rakéta sebességet a ZX-14R 1’441 köbcentis négy szelepes folyadékhűtéses motorja biztosítja. A superbike maximális teljesítménye 197,3 lóerő 10’000-es fordulat mellett. Egy évtizede már, hogy a Ninja sorozat képviselői a leggyorsabb motorkerékpárok között szerepelnek a világon.

Harmadik helyezettünk, a Marine Turbine Technologies által gyártott superbike a Guinness Rekordok Könyvében is megjelent adatok szerint a világ legnagyobb teljesítményű motorkerékpárja. A Turbine Superbike Y2K-t 2000 és 2005 között gyártották, és nem sűrűn fogsz találkozni vele az utakon. A gép lelke egy Rolls-Royce-250 C18 gázturbina, amelynek maximális teljesítménye 320 lóerő – most figyelj!!! – 52’000 fordulatszámnál. Az Y2K végsebessége 365 kilométer/óra. Valódi rakétatechnológia. De ezzel csak bronzérmes listánkon.

A Kawasaki Hypersport Ninja H2R a világ leggyorsabb sorozatgyártású superbikeja napjainkban. Extrém teljesítménye miatt kizárólag pálya használatra tervezték. Az óriási, 300 lóerős kompresszoros Ninja H2R 400 kilométer/órás sebesség fölé képes gyorsulni. Ezt a félelmetes teljesítményt a hihetetlenül erős, 998 köbcentis, kompresszoros DOHC soros 4-es motorja nyújtja.

Listánk messze-messze aranyérmes első helyezettje 676 kilométer/óra végsebességgel büszkélkedhet! A Dodge Tomahawk a világ valaha gyártott leggyorsabb motorja, abszolút kategória győztes. 2003-ban mutatták be a 8,3 literes, V-10 SRT Dodge Viper motorral szerelt gépet, amelynek maximális teljesítménye 500 lóerő. Eltérően más superbikeoktól, a Dodge Tomahawk-nak négy kereke van. Végsebessége megközelíti a kisebb utasszállító repülőgépek repülési sebességét, a töketlen fecskénél (afrikai) négyszer gyorsabb. A Tomahawk 0-ról a 100-at mindössze 1,5 másodperc éri el – sosem élt olyan indián, aki gyorsabban hajította volna el a harci baltáját. Ez sem fog szembejönni veled a Nagykörúton. Ahogy azt sem tudjuk, ki marad meg a hátán, amikor végsebességgel száguld.


Cimkék:
Elektromos motocross gép fejlesztésébe fogott a Mugen és a Honda. A prototípus rendkívül vagányra és rendhagyóra sikerült.
Elolvasom »A sokadig nehéz időszakát élő olasz céget a hazai bíróság juttatta némi levegőhöz. Drukkoljunk, hogy az MV Agusta sikeresen kilábaljon a bajból!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »