Motoros balesetekről készült videókkal annyira tele van az internet világa, hogy majdnem meg is telik vele. Mégis időről időre beleakad a keresgélő olyanba, amelyikből néminemű tapasztalatot le lehet vonni. Azért nézünk most meg azonnal kettőt, mert az egyik igazából a nagy kerek szájtátáson kívül semmire nem való. A másik viszont igazi vezetéstechnikai mestermű, amelyet érdemes alaposan kivesézni. Két vészhelyzet, amelyek közül az egyikből a tudás, a másikból a felfoghatatlan mázli miatt nem lett nagyon nagy baj.
Első filmünk főszereplője egy nem csak szerencsés, hanem vezetéstechnikailag is magasan képzett motoros társunk. A felvételt a mögötte haladó sportkocsiból készítették, és a vészhelyzet mibenléte már az elején megjelenik felirat formájában: egy autó áll az út közepén. De nem egy hosszú és jól belátható egyenesben, hanem a kanyar közepén. Ezt persze már sejtjük, mialatt nézzük a motorost nagy tempóval, sávjának teljes szélességét kihasználva hasítani a szerpentinen. Aztán még így is megáll a szívünk, amikor felbukkan a lapra döntött motor előtt a teljesen egy helyben álldogáló négykerekű.
Természetesen sokan mondhatják kárörvendően, hogy “na ugye, ezért nem szabad így menni, amikor nem látod végig be a kanyarok íveit” – de hát nem ez a motorozás legszebb része? Viszont amikor adódik egy ilyen durva vészhelyzet, akkor azt pontosan ilyen mesterien kell megoldani. A motort függőleges állapotba hozni, ameddig lehet lassítani, aztán az akadály elkerülése után folytatni a kanyart. Tipikus hiba, hogy a még ledöntött gép túl nagy fékerőt kap az első abroncsra, aminek persze azonnali fekvés az eredménye. Itt az adagolás is hibátlan volt, no meg a tekintetválasztás is: nem az autót nézte motoros társunk, hanem végig azt, merre menekülhet. Kellett persze szerencse, mert ha egy csőrös Kenworth jön éppen szembe, akkor fújhatta volna – de ez a kis mázlifaktor azért még megvolt.
A második filmecske semmiről nem szól, mint a valóban elképzelhetetlen disznó mákról. A motor gurul a sűrű, két irányú forgalomban. Utas a hátsó ülésen, követési távolság nincs, benne pöfögnek a fehér személygépkocsi hátsó lökhárítójában. Amikor is a szemből érkező sofőr elkottázza a dolgot, és elkerülő manőverével teljesen elveszti uralmát autója fölött. Áttér a motoros oldalára, és telibeveri a fehér autót. Mindenhol por és törmelék röpköd, a kocsik lesodródnak az útról…
A videót ide kattintva tudod teljes ablakos nézetben is megtekinteni.
Hogyan történhetett meg, hogy a két súlyosan sérült és tehetetlenül sodródó autó között a motor nem hogy ütközés-, de egy karcolás nélkül suhant át? Ez nem vezetői tudás volt, hanem tényleg kizárólag szerencse. Mindenki másban hisz: véletlen, őrangyal, Jóisten – bármelyik tehet erről, vagy leizzadt, vagy alaposan kimerült.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »