Újév második napján elrajtolt a világ legkeményebb terepralli versenye. A megszokott módon naponta követjük az eseményeket az Onroad.hu oldalán is – idén különös lelkesedéssel, hiszen nem csak az élmenőknek szurkolhatunk – ki-ki egyéni márka- vagy egyéb vonzalma szerint -, hanem két magyar pilótának is. Lássuk tehát, mi történt az első napon! A Dakar Rally egy új országból indult: Paraguay először szerepelt a nagy múltú esemény útvonalában. Ez a 29. ország, amelyet a verseny érint!
Az ország fővárosa, Asuncion lett a rajtceremónia helyszíne. Itt minden motoros – meg persze a több kerekű járművek is – felálltak a dobogóra, és megkezdték a két hetes őrült száguldást. Az első szakasz főleg összekötőkből állt, a valódi speciál rész mindössze 39 kilométer volt az egész napi 454-ből. A gyorsasági szakasz azonnal a rajt után volt, és igazi őserdei körülmények között kellett a mezőnynek motoroznia. Voltak gyors és nagyon technikás részek, azonban a saras talaj meglehetősen csúszósnak bizonyult.
A címvédő ausztrál Toby Price ennek megfelelően nem is kezdett túl nagy tempóval. Mivel ő rajtolt elsőként, neki a rengeteg vadállat is komoly gondot okozott. Eszében nem volt mindent elveszteni a legelején, így szándékosan a biztos célba érésre koncentrált. Így mindössze a 17. helyen zárt – de ezzel teljesen meg volt elégedve.
A napot Pedrero Garcia, a Sherco TVS spanyol pilótája kezdte a legjobban. Persze szó nincs hatalmas eltérésekről: mögötte mindössze 12 másodperccel már be is ért a legjobb Honda az amerikai Ricky Brabec irányításával. A különbségek egyébként hasonlóan elenyészőek voltak végig – de mindenki tudja, hogy ez a nap pusztán csak a bemelegítésről szólt. (Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a célba leggyorsabban a francia Yamaha-pilóta, Xavier de Soultrait ért be. Ő azonban kapott egy perc büntetést, így azonnal a tizedik pozícióban találta magát.)
A második oldalon a magyar versenyzőkről is olvashatsz, illetve az első nap eredményeit is megtalálod táblázatos formában. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »