A motorosok több csoportra oszthatók. Aki a legszigorúbban kellemes időtöltésnek tekinti, az csak száraz és napos időben veszi elő kedvencét. Ugyanide sorolhatók különböző kétkerekű hobbi- és versenykategóriák hódolói: akik a burkolt vagy burkolatlan versenypályákra járnak szenvedélyüknek hódolni. Aztán ott van a talán legnagyobb szegmens: akik közúton munkába járnak vagy még inkább rövidebb-hosszabb túrákra indulnak motorral. Ők azok, akiknek úgy kell felszerelést választaniuk, hogy haladásukat ne befolyásolhassa az időjárás. Hiszen sem reggel a melóba menet, sem egy gondosan megtervezett, több napos túra során nem tehetjük meg azt, hogy megállunk, mert esik az eső. Úgy a ruházatunknak, mint a csomagjainknak vízálló holmikat kell választanunk. Most csak az utóbbiakkal foglalkozunk: olyan univerzális táskákat mutatunk be az Euromotor által forgalmazott Kappa kínálatából, amelyekben garantáltan csont szárazak maradnak a cuccaink. Legyen az laptop vagy a másnapi tiszta ruha.
A Kappa valamennyi garantáltan vízálló táskája ugyanolyan tönkretehetetlenül erős ponyvából készül. Maga az anyag soha nem tud átázni. Az illesztéseknél sem, mert ezeket forrasztják. A legnagyobb rekesz teljesen vízmentes zárását a szájrész felcsavarása utáni csatos rögzítéssel érik el. Ez soha nem tud tönkremenni és tuti nem fogja átengedni a nedvességet.
Kezdjük a legegyszerűbbel. Egy sima hátizsákról van szó, amely 13 liternyi holmit tud magába fogadni. Nagy rekeszét a fenti csavaros módszerrel zárhatjuk be, azonban nem csak ide pakolhatunk. Nagyon ötletesen van ugyanis egy kis külső zsebe, amelyet természetesen vízálló cipzár fed. Ide betehetjük tárcánkat, telefonunkat – így nem kell a nagy zsebben turkálnunk ezek után, hogy a kúton kifizessük a benzinünket.
Hogy motorozásnál végig biztonságosan a hátunkon maradjon, azt a két vállpántot összefogó hasi és mellkasi keresztpánt garantálja. Ha mindent jól beállítunk, egy sportmotoron nagy tempóval hasítva sem fog fékernyőként működni a DryPack 13. Amely értelemszerűen inkább a mindennapi életünk során lesz hasznos társ, mint egy hosszabb túrán. Arra ugyanis vannak jobb termékek a Kappa kínálatában. Az Euromotor webáruházában itt találod – aktuális árával együtt.
Többre van szükséged egy hátizsáknál, és a 13 litert is kevésnek érzed? Következő alanyunk nagyobb is, sokoldalúságában azonban egyből a kínálat csúcsát prezentálja. A neve DryPack 20, de messze nem csak méretében tér el az előző hátizsáktól. Ez ugyanis tanktáska, hátitatyó, üléstáska, térképtartó – Korda Gyuri bácsi simán csak azt mondaná rá: ALL IN! Az Euromotor webáruházában itt találod.
Az alap megegyezik a 13 literes tesóval: egy örökké vízmentes hengertáska, amely ugyanúgy is záródik. A hátán is vannak vállszíjak, de azok nem motoron való viselésre készültek, csak hogy mondjuk a városnézésnél magunkkal vihessük. A gépünkre ugyanis akár az alapját képező cipzáras adapterben levő mágnesekkel klasszikus tanktáskaként, akár hevederekkel rögzíthetjük. Utóbbi műanyag tankos gépeknél, vagy a hátsó ülésen viselésnél jöhet szóba.
A hevederes rögzítés nagy előnye, hogy így maga az alap simán fennmaradhat a motoron, és csak a körkörös cipzár segítségével vehetjük le és tehetjük vissza. Amennyiben nem acél üzemanyagtartályra rögzítjük, ez a módszer meggyorsítja a napi többszöri fel-le rakosgatást, ami egy túrán simán normális dolog. A táska levétele nélkül is kinyithatjuk a tetején levő kis zsebet, amelyben létfontosságú személyes cuccaink (tárca, telefon) elférnek.
A DryPack 20 már így is sokoldalú, de tudása még nem ért véget. Ugyanis amikor már a motoron van, még a tetejére rögzíthetünk egy minden oldaláról átlátszó, bő A4 méretű térképtartó zsebet. Itt akár papírtérképet, akár egy tabletet magunkkal vihetünk, hogy navigáció híján tájékozódhassunk. Ez a vízmentes tok egyébként az alaplapra is rögzíthető abban az esetben, ha nem akarunk táskát magunkkal vinni, de az atlaszra szükségünk van.
A második oldalon folytatjuk a sort egyre nagyobb táskákkal – egészen 50 literig. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »